همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

چت روم بازی منجر به دستگیری در بزرگ آمریکایی اینتل نشت: همه آنچه باید بدانید

به نظر می رسد اطلاعات فاش شده اسناد محرمانه اطلاعاتی ایالات متحده باشد.

دهلی نو:

یک گارد ملی 21 ساله آمریکایی به نام جک تکسیرا روز پنجشنبه توسط اف بی آی به دلیل افشای اسناد بسیار محرمانه دفاعی آمریکا به صورت آنلاین دستگیر شد. مقامات ایالات متحده می گویند که اسرار حساس دولتی در یک گروه چت بازی آنلاین فاش شده است که تصور می شود بزرگترین شکست اطلاعاتی از زمان تخلیه اسناد آژانس امنیت ملی در سال 2013 توسط ادوارد اسنودن است.

جک تکسیرا کیست؟

Teixeira کارمند گارد ملی نیروی هوایی ایالات متحده است که در پایگاه گارد ملی هوایی Otis در کیپ کاد، ماساچوست مستقر است. او همچنین یک چهره پیشرو در یک گروه چت بازی آنلاین به نام Thug Shaker Central در پلتفرم شبکه اجتماعی Discord است. در گروهی که بیشتر از نوجوانان تشکیل شده بود، Teixeira با نام “Jack the dripper” و به عنوان “OG” شناخته می شد. مطابق با واشنگتن پستTeixeira اغلب به دنبال تحت تاثیر قرار دادن اعضای جوانتر با افشای اطلاعات طبقه بندی شده است.

این گروه متشکل از 24 نفر، از جمله تعدادی از روسیه و اوکراین، “عشق متقابل به اسلحه، تجهیزات نظامی و خدا” داشتند. پست گزارش شده است.

نشت ها چه چیزی را نشان می دهد؟

به نظر می رسد اطلاعات فاش شده اسناد محرمانه اطلاعاتی ایالات متحده – برخی فوق محرمانه – است که تعدادی از آنها مربوط به جنگ جاری در اوکراین است. برخلاف افشاگری‌های اخیر – از جمله اطلاعات افشا شده توسط اسنودن یا افشاگر سابق ارتش ایالات متحده، چلسی منینگ – به نظر می‌رسد فایل‌های افشا شده توسط Teixeira کپی‌های سختی از مطالب توجیهی هستند.

پرونده های فاش شده همچنین حاوی اطلاعاتی درباره آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل، کره جنوبی و ترکیه است.

اسناد کجا ظاهر شد؟

از زمان افشای اسناد، اطلاعات بسیار طبقه بندی شده در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی از جمله توییتر، فیس بوک و یوتیوب منتشر شد. با این حال، Teixeira در ابتدا آنها را در Discord در گروه بازی آنلاین خود “Thug Shaker Central” انداخت. این اسناد زمانی که در انجمن های راست افراطی مانند 4Chan و گروه های چت طرفدار روسیه در تلگرام قرار گرفتند، توجه بیشتری به خود جلب کردند.

واکنش جهان چگونه بوده است؟

در حالی که اوکراین این افشاگری را قاطعانه به عنوان “اطلاعات نادرست روسیه” رد کرده است، رسانه های دولتی روسیه آن را به عنوان شکست سیاست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد اوکراین می دانند.

پرزیدنت بایدن در جریان سفر خود به ایرلند روز پنجشنبه به این درز اطلاعات پرداخت و گفت که “نگران” است. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده با صدور بیانیه ای از اف بی آی “به خاطر دستگیری سریع آنها در رابطه با این تحقیقات” تحسین کرد.

در همین حال، متحد ایالات متحده، کره جنوبی، اسناد فاش شده را “تغییر یافته” و “کاذب” نامید.

چه پیامدهایی دارد؟

همانطور که اوضاع پیش می‌آید، هیچ پیامد دیپلماتیک عمده‌ای بین ایالات متحده و متحدانش به وجود نیامده است، زیرا وزارت خارجه ایالات متحده هیچ برنامه‌ای اضطراری برای اصلاح اطلاعات غلط احتمالی اعلام نکرده است. بر اساس گزارش ها، زمینه کمی برای هرگونه آسیب دیپلماتیک پایدار وجود دارد. در حالی که کره جنوبی قاطعانه خود را با موضع اتخاذ شده توسط ایالات متحده متحد کرده است، یکی دیگر از متحدان کلیدی ایالات متحده، اسرائیل تاکنون از اظهار نظر در مورد ادعاهای مربوط به موساد در پرونده های فاش شده خودداری کرده است.