همه گیری کووید-19 به پایان رسیده است – WHO – RT World News

سازمان بهداشت جهانی گفته است که ویروس کرونا دیگر واجد شرایط اضطراری جهانی نیست

پس از بیش از سه سال و نزدیک به 7 میلیون کشته، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که کووید-19 دیگر یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی نیست. مدیر کل تدروس آدهانوم گبریسوس روز جمعه رسما وضعیت این بیماری را کاهش داد و در عین حال تاکید کرد که همچنان یک وضعیت است. “تهدید سلامت جهانی.”

WHO تصریح کرد که در حالی که “مرحله اضطراری” به این نتیجه رسیده بود که هزاران نفر همچنان هر هفته بر اثر این ویروس جان خود را از دست می دادند. تصمیم برای کاهش سطح هشدار پس از نشست کارشناسان در روز پنجشنبه اتخاذ شد. سازمان جهانی بهداشت اولین بار در مارس 2020 کووید-19 را به عنوان یک بیماری همه گیر توصیف کرد، زمانی که ویروس به همه قاره ها به جز قطب جنوب گسترش یافته بود.

در حالی که این بیماری در آن زمان جان چند صد نفر را گرفته بود، اعلام همه‌گیری منجر به قرنطینه‌ها و محدودیت‌های بی‌سابقه در رفت و آمد و تجارت شد و باعث انقباضات اقتصادی شد که هنوز احساس می‌شود. از آن زمان تاکنون، حدود 764 میلیون مورد در سراسر جهان ثبت شده است، در حالی که گزارش شده است که 5 میلیارد نفر حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند.


آلمان در مورد دستور ماسک کووید-19 پذیرش شوک می دهد

در حالی که اکثر کشورها اقدامات کنترل همه‌گیری خود را کنار گذاشته‌اند، ایالات متحده هنوز یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی دارد که تا هفته آینده منقضی نمی‌شود. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، بیش از 1.1 میلیون نفر در ایالات متحده به دلیل ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند که بیش از هر کشور دیگری است.

WHO در سال 2021 اعلام کرد که ویروس از حیوانات به انسان منتقل شده است، اما در سال بعد مسیر خود را معکوس کرد و اذعان کرد که “قطعات کلیدی داده” در مورد اینکه آیا ممکن است به جای آن از یک آزمایشگاه بیرون آمده باشد، گم شده بودند.

اوایل این هفته، این سازمان اعلام کرد که رئیس هیئت بین‌المللی اعزامی به چین برای بررسی منشأ همه‌گیری به دلیل آزار جنسی از کار برکنار شده است. پیتر بن امبارک مدعی شده است که فشارهای سیاسی بر تیم او از جمله خارج از چین اعمال شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: