نیوزلند از 30 آوریل سال آینده به روی مسافران خارجی باز می شود

نیوزلند از 30 آوریل سال آینده به روی مسافران خارجی باز می شود

نیوزلند برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های همه‌گیری را در میان کشورهای OECD اعمال کرده بود. (فایل)

ولینگتون:

دولت نیوزلند روز چهارشنبه با تشریح کاهش محتاطانه محدودیت‌های مرزی که از زمان شیوع کووید-19 در مارس 2020 برقرار بوده است، گفت که نیوزیلند تا پنج ماه دیگر مرزهای خود را برای بیشتر مسافران بین‌المللی بسته نگه می‌دارد.

این کشور اقیانوس آرام جنوبی، همراه با انزوای جغرافیایی خود، برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های همه‌گیر را در میان کشورهای OECD اعمال کرد، که شیوع کووید-19 را محدود کرد و به اقتصاد این کشور کمک کرد سریع‌تر از بسیاری از همتایان خود به عقب بازگردد.

اما شیوع نوع بسیار مسری دلتا در اوایل سال جاری باعث تغییر در استراتژی شد و شهر اصلی اوکلند اکنون تنها به تدریج با افزایش نرخ واکسیناسیون باز می شود.

کریس هیپکینز، وزیر واکنش به کووید-19، در یک کنفرانس خبری گفت، مسافران بین‌المللی کاملاً واکسینه شده از 30 آوریل 2022 به بعد اجازه ورود به کشور را خواهند داشت و بازگشایی آن به مرور زمان انجام می‌شود.

نیوزیلندی های کاملا واکسینه شده و دارندگان ویزای اقامت در همسایه استرالیا می توانند از 16 ژانویه به نیوزلند سفر کنند، در حالی که نیوزلندی های واکسینه شده و دارندگان ویزای اقامت سایر کشورها از 13 فوریه مجاز خواهند بود.

هیپکینز گفت: “رویکرد مرحله ای برای برقراری ارتباط مجدد با جهان، ایمن ترین رویکرد برای اطمینان از مدیریت دقیق ریسک است.”

این امر هرگونه تأثیر بالقوه بر جوامع آسیب پذیر و سیستم بهداشت نیوزلند را کاهش می دهد.

وی گفت که مسافران دیگر ملزم به اقامت در مراکز قرنطینه ایالتی نخواهند بود، اما اقدامات دیگری از جمله منفی بودن آزمایش قبل از خروج، اثبات کامل واکسینه بودن و آزمایش کووید-19 در بدو ورود انجام خواهد شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)