نوع Omicron Covid، Omicron Coronavirus Variant، نوع جدید Omicron Covid: فرانسه سفر از بریتانیا را به دلیل افزایش Omicron محدود می کند.

فرانسه سفرهای غیرضروری از بریتانیا را به دلیل Omicron Surge ممنوع کرد

نوع Omicron: فرانسه به دلیل نوع Omicron محدودیت‌های سفر از بریتانیا را تشدید می‌کند. (فایل)

پاریس:

دولت فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد، فرانسه سفرهای غیرضروری به و از بریتانیا را از آخر هفته ممنوع می کند تا از شیوع نوع Omicron Covid-19 که باعث رکوردگیری تعداد موارد در آن سوی کانال می شود، کند کند.

از نیمه شب شنبه (جمعه 23:00 به وقت گرینویچ) “نیاز به داشتن دلیل اساسی برای سفر به بریتانیا یا آمدن از آن، هم برای افراد واکسینه نشده و هم واکسینه نشده وجود خواهد داشت… مردم نمی توانند به دلایل توریستی یا حرفه ای سفر کنند.” دولت در بیانیه ای اعلام کرد.

در بیانیه آمده است: «در مواجهه با گسترش بسیار سریع نوع Omicron در بریتانیا، دولت تصمیم گرفته است که نیاز به یک دلیل اساسی برای سفر از و به بریتانیا را بازگرداند.

این سازمان افزود که شهروندان فرانسوی و اتباع اتحادیه اروپا همچنان می توانند از بریتانیا به فرانسه بازگردند.

گابریل عطال، سخنگوی دولت به شبکه BFMTV گفت: «ما سیستمی از کنترل‌ها را به شدت سخت‌تر از آنچه قبلاً داشته‌ایم ایجاد خواهیم کرد.

آتال گفت که این سیاست با هدف “تقویت شبکه” برای کاهش سرعت ورود موارد Omicron به فرانسه و فرصت دادن به کمپین تقویت واکسیناسیون فرانسه برای ایجاد زمینه بیشتر است.

او گفت: «استراتژی ما این است که تا جایی که می‌توانیم توسعه Omicron در کشورمان را به تأخیر بیندازیم و از مزیت برای پیشبرد درایو تقویت‌کننده استفاده کنیم».

قرنطینه پتویی

علاوه بر این، مسافران بازگشتی به آزمایش منفی در کمتر از 24 ساعت نیاز دارند و در بازگشت به فرانسه قرنطینه عمومی اعمال می شود.

“افراد (که برمی گردند) باید در یک برنامه ثبت نام کنند و باید به مدت هفت روز در مکانی که انتخاب می کنند – تحت کنترل نیروهای امنیتی – قرنطینه شوند، اما در صورت منفی بودن تست این مدت می تواند به 48 ساعت کاهش یابد. در فرانسه انجام می شود.»

بریتانیا روز چهارشنبه رکورد 78610 مورد تایید شده آزمایشگاهی کووید را ثبت کرد که دانشمندان پیش‌بینی می‌کردند نرخ‌های حتی بالاتری نیز داشته باشد زیرا گمان می‌رود Omicron بسیار سریع‌تر از نوع غالب فعلی دلتا منتشر شود.

محدودیت‌های شدید سفر همچنین در جریان آنچه که تحلیل‌گران آن را شکست اعتماد بین دولت‌های بریتانیا و فرانسه در پی برگزیت می‌دانند، در مورد تعدادی از مسائل از مهاجران گرفته تا ماهیگیری اعمال می‌شود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هفته گذشته دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا را متهم کرد که به قول خود درباره برگزیت پایبند نیست و گفت: «مشکل دولت بریتانیا این است که آنچه می‌گوید را انجام نمی‌دهد».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)