نظرات لندن در مورد ادعای فروش مجدد تسلیحات برای کیف – اخبار RT World

جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح گفت: «گزارش‌های جداگانه» مبنی بر منحرف شدن سلاح‌های ارسالی به اوکراین از خط مقدم وجود دارد.

جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح بریتانیا روز پنجشنبه اعتراف کرد که برخی از تسلیحات ارائه شده به کی‌یف توسط حامیان غربی آن ممکن است قبل از اینکه فرصتی برای رسیدن به خط مقدم داشته باشند، دست به دست می‌شدند، بدون اینکه میزان دقیق یا نوع سلاح‌هایی را که گفته می‌شود مسیر خود را گم کرده‌اند، مشخص کند.

هفته گذشته، کنی مک اسکیل، نماینده اسکاتلند، از وزیر خواست تا نسبت کمک های نظامی بریتانیا به اوکراین را که قبل از رسیدن به نیروهای این کشور دوباره فروخته شده است، تخمین بزند.

روز پنجشنبه، هپی پاسخ داد که بریتانیا چنین کرده است “رویه های قوی” برای اطمینان از اینکه تمام کمک هایی که از طریق مرکز هماهنگی اهداکنندگان بین المللی انجام می شود به ارتش اوکراین تحویل داده می شود.

با این حال، او این را پذیرفت “گزارش های جداگانه ای وجود دارد” – اگرچه بسیار نادر است – گفته می شود که تجهیزات داده شده به اوکراین از خط مقدم منحرف شده است. او از ارائه جزئیات بیشتر کوتاهی کرد.


روسیه نسبت به سرریز تسلیحات اوکراین هشدار داد

روسیه بارها هشدار داده است که سلاح های غربی ارسال شده به کی یف در نهایت به دست گروه های جنایتکار سازمان یافته و تروریست ها می رسد و وضعیت امنیتی در خاورمیانه، آفریقا و اروپا را بی ثبات می کند.

این نگرانی‌ها توسط سیمور هرش، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی و نویسنده گزارش بمب‌گذاری که ادعا می‌کرد انفجارهای خط لوله گاز نورد استریم توسط واشنگتن سازماندهی شده بود، تکرار شد. در اواخر آوریل، او ادعا کرد که غرب به خوبی می‌دانست که اسلحه‌هایش توسط فرماندهان اوکراینی به قاچاقچیان در کشورهایی مانند لهستان و رومانی فروخته می‌شود.

بر اساس آمارهای رسمی، از اواخر ماه مارس، بریتانیا 2.3 میلیارد پوند (2.9 میلیارد دلار) کمک نظامی به اوکراین از آغاز درگیری در فوریه 2022 متعهد شده است که پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد. بریتانیا همچنین میزبان یک برنامه آموزشی برای نیروهای اوکراینی است و به دنبال آماده سازی 30000 سرباز تا پایان سال 2023 است.

مسکو بارها به غرب هشدار داده است که حمایت از اوکراین با تسلیحات و آموزش نیروهایش، این کشور را به یک شرکت مستقیم در درگیری تبدیل می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: