معلمان هلندی از ممنوعیت استفاده از تلفن حمایت کردند – نظرسنجی – اخبار جهانی RT

نزدیک به سه چهارم مربیان مدارس متوسطه می گویند این دستگاه ها بر تمرکز دانش آموزان تأثیر منفی می گذارد.

نظرسنجی اخیر این سازمان نشان می دهد که اکثر معلمان اتحادیه آموزش عمومی هلند (AOb) از ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در کلاس حمایت می کنند.

AOb دریافت که در حالی که بیش از نیمی از معلمان مدارس ابتدایی و تجاری – به ترتیب 54٪ و 57٪ – از دور نگه داشتن تلفن از کلاس های درس حمایت کردند، 73٪ از معلمان مدارس متوسطه به ممنوعیت تحمیل شده توسط دولت رای مثبت دادند.

“این یک نتیجه آشکار است” Jelmer Evers، مسئول آموزش متوسطه AOb، هفته گذشته در یک بیانیه مطبوعاتی گفت. «اعضای ما می‌گویند تلفن‌های همراه تأثیر مخربی بر توانایی دانش‌آموزان برای تمرکز دارند. و این به نوبه خود بر اثربخشی آموزش تأثیر می گذارد.»


ایالت آمریکا دسترسی نوجوانان به رسانه های اجتماعی را محدود می کند

21 درصد دیگر از 8400 معلمی که مورد بررسی قرار گرفتند گفتند که می‌خواهند مدارس خودشان در مورد استفاده از تلفن تصمیم بگیرند، در حالی که 6 درصد داوطلب شدند تا خودشان تصمیم بگیرند که دانش‌آموزان چه چیزی را به کلاس بیاورند.

جالب اینجاست که معلمان جوان‌تر – که بیشتر با تلفن‌های همراه بزرگ شده‌اند – کمی بیشتر از همتایان قدیمی‌شان به نفع دور نگه‌داشتن دستگاه‌ها از کلاس رای می‌دهند، با 69 درصد اعضای AOb زیر 31 سال. تصویب ممنوعیت در مقایسه با 62 درصد افراد بالای 51 سال.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق معلمان موافق بودند که تلفن‌های هوشمند می‌توانند به شدت در محیط کلاس درس را منحرف کنند، برخی از این ممنوعیت حمایت نکردند، زیرا تلفن‌ها می‌توانند در تکالیف مدرسه استفاده شوند و گاهی اوقات برای دسترسی به شبکه‌های مدرسه مورد نیاز هستند.

به گفته اتحادیه، هیئت مدیره مدارس نسبت به ایده ممنوعیت چندان خوش‌بین نبودند و دریافتند که فقط 52 درصد از اعضای هیئت مدیره از آن حمایت کردند.

برخی از مدارس در حال حاضر ممنوعیت اعمال شده اند، اما این ایده از زمانی که توسط گروهی از نمایندگان مجلس در ماه نوامبر پیشنهاد شد، در سراسر کشور محبوب تر شده است. قانونگذاران این ایده را بر اساس تحقیقات دفتر آموزش DUO قرار دادند که نشان داد استفاده از گوشی هوشمند در کلاس با مهارت‌های ضعیف‌تر خواندن و نمرات پایین‌تر مرتبط است.

کاهش تمرکز دانش آموزان تنها خطری نیست که تلفن در کلاس ایجاد می کند. در سال 2020، یک جوان 18 ساله به دلیل تهدید یک معلم دبیرستان به صورت آنلاین دستگیر شد، پس از اینکه دانش آموزی عکسی از کاریکاتور پیامبر اسلام را در اینستاگرام و اسنپ چت به اشتراک گذاشت. این پرونده شباهت هایی به قتل معلم فرانسوی ساموئل پتی داشت که پس از آن کشته شد که والدین یکی از دانش آموزانش ویدیویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و از پتی که کاریکاتور پیامبر را در کلاس نشان می داد شکایت کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: