معترض “فقط نفت را متوقف کن” مسابقات قهرمانی جهان اسنوکر را مختل کرد و پودر پرتقال را روی میز انداخت

تماشا کنید: معترض «فقط نفت را متوقف کن» مسابقات جهانی اسنوکر را مختل کرد و پودر پرتقال را روی میز انداخت

در جریان مسابقه قهرمانی اسنوکر جهان، یک «معترض نفت بس کن» روی میز می پرد

مسابقات قهرمانی جهانی اسنوکر در شفیلد بریتانیا پس از آنکه یک فعال “روغن را متوقف کن” عصر دوشنبه یک بسته رنگ پودری نارنجی را روی میز ریخت، توسط معترضان مختل شد. بی بی سی گزارش شده است. ویدئویی از این حادثه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مردی را نشان می‌دهد که تی‌شرت «فقط نفت را متوقف کنید» در حین بازی رابرت میلکینز و جو پری در تئاتر Crucible روی میز می‌پرد. او سپس روی میز را با پودر نارنجی پوشاند، در حالی که حضار شوکه شده بودند.

در همین حال، یک زن معترض دیگر از اجرای یک شیرین کاری مشابه روی میز دیگر توسط داور اولیویه مارتل جلوگیری شد.

صفحه رسمی این گروه معترض در توییتر ویدئویی از این حادثه منتشر کرد و نوشت: «حوالی ساعت 7:20 بعدازظهر، دو هوادار Just Stop Oil مسابقات قهرمانی جهانی اسنوکر را در تئاتر Crucible در شفیلد مختل کردند و بازی را قطع کردند. این زوج پیش از برداشته شدن توسط نیروهای امنیتی و دستگیری، اقدام به پوشاندن میزها با رنگ پودری نارنجی کردند.»

ویدیو را اینجا ببینید:

در نتیجه، بازی بین میلکینز و پری به تعویق افتاد زیرا میز باید دوباره لباس بپوشد. طبق گفته‌های قبلی، بازی‌های عادی صبح روز سه‌شنبه در شفیلدز کراسبل تئاتر از سر گرفته شد CNN.

نکته قابل توجه این است که این گروه از بریتانیا می‌خواهد که تمام پروژه‌های جدید نفت و گاز را متوقف کند و اعتراضات متعددی را ترتیب داده است. در یک بیانیه مطبوعاتی، Just Stop Oil خاطرنشان کرد: “آنها (معترضین) از دولت می خواهند که تمام پروژه های سوخت فسیلی جدید انگلیس را متوقف کند و از نهادهای ورزشی بریتانیا می خواهند که در مقاومت مدنی علیه سیاست های نسل کشی دولت بپیوندند.”

بعداً این دو معترض توسط پلیس دستگیر شدند. در بیانیه ای، “فقط نفت را متوقف کنید” گفت که معترضان ادی ویتینگهام 25 ساله و مارگارت رید 52 ساله بودند.

پلیس یورکشایر جنوبی در بیانیه‌ای گفت: «دو نفر پس از ورود معترضان به The Crucible اوایل عصر امروز بازداشت شدند. یک مرد 25 ساله و یک زن 52 ساله به ظن ایراد خسارت کیفری دستگیر شدند. هر دو در بازداشت پلیس هستند.»

ادی ویتینگهام در مورد این بدلکاری گفت: «من نمی‌خواهم چیزی را که مردم از آن لذت می‌برند مختل کنم، اما ما با وضعیت بسیار سختی روبرو هستیم. اروپا بدترین خشکسالی خود را در 500 سال اخیر تجربه می کند. ما در حال حاضر شاهد شکست انبوه محصولات هستیم. اگر این روند ادامه پیدا کند، با گرسنگی گسترده، میلیاردها پناهنده و فروپاشی تمدن مواجه هستیم. ما نمی توانیم به عقب بنشینیم و طوری رفتار کنیم که انگار همه چیز خوب است. اگر می‌خواهید کاری برای جلوگیری از بزرگ‌ترین بحرانی که تاکنون با آن مواجه شده‌ایم انجام دهید، به juststopoil.org بروید و برای یک راهپیمایی آهسته از 24 آوریل در لندن ثبت نام کنید.»

پیش از این رویداد ورزشی، معترضان چندین گالری هنری را نیز هدف قرار دادند. اکتبر گذشته، آنها سوپ گوجه فرنگی را روی تابلوی “آفتابگردان” ونسان ون گوگ در گالری ملی در مرکز لندن انداختند.