مرگ و میر پس از آتش‌سوزی مشکوک در ساختمان اوزاکا – RT World News

گمان می‌رود در آتش‌سوزی که در یک ساختمان تجاری در اوزاکای ژاپن رخ داد، 27 نفر کشته شدند و پلیس در حال تحقیق درباره آتش‌سوزی به عنوان منبع احتمالی آن است.

آتش سوزی ساختمان تجاری – که دارای یک کلینیک سلامت روان و سایر مشاغل است – در نزدیکی ایستگاه قطار شلوغ کیتاشینچی در روز جمعه سوخت و عکس ها نشان می دهد که شیشه های طبقه چهارم شکسته و سوخته است.

سخنگوی پلیس اوزاکا به خبرگزاری فرانسه گفت که این تراژدی احتمالاً نتیجه یک حادثه بوده است. “حمله آتش سوزی با توجه به شرایط موجود در صحنه” اما خاطرنشان کرد که علت آتش سوزی همچنان در دست بررسی است.

بر اساس گزارش ها، 27 نفر در ساختمان هیچ نشانه ای از زندگی نشان ندادند و در حالت ایست قلبی یافت شدند و 23 نفر به بیمارستان های منطقه منتقل شدند. گزارش شده است که یک نفر دیگر نیز مجروح شده است.

یکی از شاهدان که در منطقه کار می کند به خبرنگاران گفت که او به بیرون نگاه کردم و شعله نارنجی رنگی از پنجره طبقه چهارم ساختمان دیدم. شاهد هم گفت که یک زن دستش را از طبقه ششم تکان می داد و به دنبال نجات بود.

این حادثه می تواند آخرین مورد از یک رشته آتش سوزی باشد که ژاپن را تکان داده است.

در سال 2019، آتش سوزی استودیوهای انیمیشن کیوتو 33 کشته برجای گذاشت. جنایت خشونت آمیز در ژاپن بسیار غیرعادی است و آتش زدن انیمیشن کیوتو یکی از بدترین قتل های دسته جمعی در این کشور در حداقل 18 سال گذشته است.

در ماه اکتبر، مردی که لباس شرور «بتمن» «جوکر» را بر تن داشت، 17 نفر را در قطار متروی توکیو زخمی کرد و سپس واگن قطار را در مایعی قابل اشتعال فرو ریخت و آن را آتش زد.