مجموعه SpaceX ایلان ماسک برای اولین پرواز سیستم موشکی کشتی فضایی به فضا

مجموعه SpaceX ایلان ماسک برای اولین پرواز سیستم موشکی کشتی فضایی به فضا

این ماموریت نشان دهنده نقطه عطف کلیدی در جاه طلبی SpaceX برای بازگرداندن انسان به ماه است.

بوکا شیکا، تگزاس:

اسپیس ایکس ایلان ماسک در اوایل روز دوشنبه آخرین آمادگی ها را برای پرتاب سیستم موشکی جدید قدرتمند استارشیپ خود به فضا برای اولین بار در یک پرواز آزمایشی کوتاه اما بسیار مورد انتظار بدون سرنشین از ساحل خلیج تگزاس انجام داد.

این موشک دو مرحله‌ای که بلندتر از مجسمه آزادی در ارتفاع 394 فوتی (120 متری) ایستاده بود، قرار بود از تأسیسات اسپیس‌ایکس در بوکا چیکا، تگزاس، طی یک پنجره پرتاب دو ساعته که در ساعت 8 صبح به وقت شرقی باز می‌شود، منفجر شود. 1200 GMT).

این ماموریت آزمایشی، خواه اهداف آن به طور کامل برآورده شده باشند یا نه، نشان دهنده نقطه عطف کلیدی در جاه طلبی SpaceX برای فرستادن انسان به ماه و در نهایت به مریخ است – همچنین هدف اصلی یک برنامه پرواز فضایی تجدید شده ناسا با هدف ادغام Starship.

اما اسپیس ایکس صرفاً در پرتاب فضاپیمایی با چالش های عظیمی مواجه است که در صورت موفقیت آمیز بودن از زمین، فوراً به قوی ترین موشک روی زمین تبدیل می شود.

ماسک یکشنبه شب در جمع مخاطبان خصوصی توییتر گفت: «موفقیت چیزی نیست که باید انتظار داشت.

او گفت: “احتمالا فردا موفقیت آمیز نخواهد بود.”

اوایل روز یکشنبه، این شرکت مستقر در کالیفرنیا در توییتر اعلام کرد که تیم‌های پرتاب آن در حال پیش‌برد آماده‌سازی پرواز هستند و در عین حال مراقب شرایط احتمالی برش باد در پیش‌بینی هستند که می‌تواند باعث تاخیر شود.

یکشنبه شب، ماسک گفت: “احتمال” به تعویق افتادن این پرواز تا راه اندازی در روز دوشنبه بیشتر است. SpaceX دارای پنجره های پرتاب پشتیبان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای تقریباً یکسان است.

“مثل یک شهاب سنگ”

هم موشک تقویت‌کننده Super Heavy مرحله پایین‌تر و هم کشتی کروز Starship مرحله بالایی که به فضا می‌برد به عنوان اجزای قابل استفاده مجدد طراحی شده‌اند که می‌توانند برای فرودهای نرم به زمین پرواز کنند – مانوری که برای موشک کوچکتر Falcon 9 اسپیس ایکس به یک امر عادی تبدیل شده است. .

اما هیچ یک از مراحل برای اولین پرواز آزمایشی قابل مصرف به فضا که انتظار می رود بیش از 90 دقیقه طول نکشد، بازیابی نخواهد شد.

نمونه های اولیه کشتی کروز Starship در سال های اخیر پنج پرواز زیرفضایی تا ارتفاع 6 مایلی (10 کیلومتری) بالای زمین انجام داده اند، اما تقویت کننده Super Heavy هرگز زمین را ترک نکرده است.

در ماه فوریه، اسپیس‌ایکس یک آزمایش آزمایشی تقویت‌کننده را انجام داد و 31 موتور از 33 موتور رپتور خود را به مدت تقریباً 10 ثانیه در حالی که موشک به صورت عمودی در بالای یک سکوی پیچ شده بود، مشتعل کرد.

اداره هوانوردی فدرال جمعه گذشته مجوزی را برای اولین پرواز آزمایشی سیستم موشکی کاملاً انباشته اعطا کرد و آخرین مانع نظارتی را برای پرتاب مورد انتظار برطرف کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی در روز دوشنبه پیش برود، همه 33 موتور رپتور به طور همزمان مشتعل می شوند تا Starship را در پروازی که تقریباً یک مدار کامل از زمین را کامل می کند قبل از اینکه دوباره وارد جو شود و با سرعت مافوق صوت حدود 60 به اقیانوس آرام سقوط کند، مشتعل می شوند. مایل (97 کیلومتر) دورتر از جزایر شمالی هاوایی.

پس از جدا شدن از Starship، انتظار می رود تقویت کننده Super Heavy آغاز یک پرواز بازگشت کنترل شده را قبل از فرو رفتن در خلیج مکزیک انجام دهد.

ورود مجدد شعله‌ورانه کشتی ستاره‌ای به اقیانوس آرام، توانایی آن را برای هدایت آیرودینامیکی خود با استفاده از فلپ‌های بزرگ و محافظ حرارتی آن برای مقاومت در برابر اصطکاک شدید ایجاد شده در هنگام سقوط در جو، آزمایش می‌کند.

ماسک گفت: “کشتی مانند یک شهاب سنگ وارد خواهد شد.” این اولین قدم در یک سفر طولانی است که به پروازهای زیادی نیاز دارد.»

او افزود، تقویت‌کننده‌های اضافی Super Heavy برای پروازهای آزمایشی آینده از قبل روی عرشه بوکا چیکا بودند.

همانطور که طراحی شده است، موشک Starship تقریبا دو برابر قدرتمندتر از سیستم پرتاب فضایی خود ناسا (SLS) است که اولین پرواز بدون خدمه خود را در ماه نوامبر به مدار زمین انجام داد و یک کشتی کروز ناسا به نام Orion را به یک سفر 10 روزه به دور ماه فرستاد. بازگشت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)