متحدان و شرکای ناتو 1550 خودروی زرهی و 230 تانک به اوکراین دادند.

متحدان و شرکای ناتو 1550 خودروی زرهی و 230 تانک به اوکراین دادند.

هزاران سرباز اوکراینی در مورد سلاح های مورد استفاده ناتو آموزش دیده اند.

بروکسل:

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز پنجشنبه گفت، متحدان و شرکای ناتو 1550 خودروی زرهی و 230 تانک را برای تشکیل واحدها و کمک به این کشور برای بازپس گیری اراضی از نیروهای روسیه در اختیار اوکراین قرار داده اند.

استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری گفت، تحویل‌ها از زمان آغاز جنگ در فوریه سال گذشته، «بیش از 98 درصد از خودروهای جنگی وعده داده شده به اوکراین را نشان می‌دهند».

او گفت: “در مجموع ما بیش از 9 تیپ زرهی جدید اوکراینی را آموزش داده و تجهیز کرده ایم. این امر اوکراین را در موقعیت قوی برای ادامه بازپس گیری سرزمین های اشغالی قرار می دهد.”

کشورهای عضو ناتو همچنین سامانه‌های ضدهوایی و توپخانه ارائه کرده‌اند در حالی که لهستان و جمهوری چک هواپیماهای میگ-29 ساخت شوروی را در اختیارشان قرار داده‌اند.

هزاران سرباز اوکراینی در مورد سلاح های مورد استفاده ناتو آموزش دیده اند.

استولتنبرگ بر این “حمایت نظامی بی سابقه از اوکراین” تاکید کرد اما هشدار داد که “ما هرگز نباید روسیه را دست کم بگیریم”.

او گفت که مسکو نیروهای زمینی بیشتری را بسیج می کند و “مایل است هزاران نیرو را با میزان تلفات بسیار بالا بفرستد.”

رئیس ائتلاف گفت، در مواجهه با آنچه که به نظر می رسد یک درگیری طولانی مدت خواهد بود، کشورهای ناتو “باید مسیر خود را حفظ کنند و به ارائه آنچه که اوکراین برای پیروزی نیاز دارد ادامه دهند.”

استولتنبرگ گفت که نشست سران ناتو در ماه ژوئیه در لیتوانی برنامه‌هایی را برای “برنامه حمایتی چند ساله” از اوکراین ارائه خواهد کرد.

او همچنین از مکالمه روز چهارشنبه میان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین استقبال کرد که اولین تماس آنها پس از تهاجم روسیه به اوکراین بود.

پکن می گوید در درگیری اوکراین بی طرف است و شی هرگز تهاجم روسیه را محکوم نکرده است.

رهبر چین که ماه گذشته دیداری دوستانه از مسکو داشت، تحت فشار فزاینده ای از سوی کشورهای غربی برای دخالت و میانجیگری قرار گرفته است.

استولتنبرگ گفت: «شاید این جنگ پشت میز مذاکره به پایان برسد.

اما او تاکید کرد که “این برعهده اوکراین است که تصمیم بگیرد که شرایط مذاکرات چیست و هر گفتگو باید چه فرمتی داشته باشد”.

استولتنبرگ گفت: در هر صورت، “هر امکانی برای مذاکرات معنادار مستلزم آن است که اوکراین از قدرت نظامی لازم برخوردار باشد تا پیام بسیار روشنی به رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین ارسال کند که در میدان نبرد پیروز نخواهد شد.”

هفته گذشته، نمایندگان اعضای ناتو در رامشتاین آلمان برای گفت‌وگوهایی به میزبانی ایالات متحده برای بررسی سیستم‌های دفاعی و تجهیزات مورد نیاز اوکراین گرد هم آمدند.

زلنسکی از متحدان غربی خواسته است که هواپیماهای جنگنده مدرن و موشک های دوربرد برای کمک به عقب راندن نیروهای روسیه ارسال کنند، اما کشورهای ناتو تاکنون از تامین جت های ساخت غرب خودداری کرده اند.

کرملین تلاش کرده است تا مشارکت کشورهای ناتو در تقویت دفاع اوکراین را به عنوان این ائتلاف که مستقیماً در درگیری دخالت دارد، نشان دهد، چیزی که ائتلاف آن را رد می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)