قلمروی که به دنبال استقلال از فرانسه است، نتایج رای گیری را منتشر می کند – RT World News

منطقه کالدونیای جدید فرانسه در اقیانوس آرام روز یکشنبه با اکثریت آراء استقلال از فرانسه را رد کرد. پس از آنکه جدایی طلبان رفراندوم را تحریم کردند، این نظرسنجی با مشارکت کم مردم مواجه شد.

پس از شمارش همه آرا، ‘نه’ رای با 95.5 درصد به 3.5 درصد، پخش کننده محلی NC La 1ere گزارش داد.

با این حال، میزان مشارکت گزارش شده کم بود و به گفته پخش کننده، تنها 43.9 درصد از واجدین شرایط رای در جزیره اقیانوس آرام که حدود 271000 نفر به مراکز رای گیری آمدند.

جمعیت بومی کاناک، که گمان می‌رود حامیان اصلی جدایی از پاریس هستند، خواستار تحریم همه‌پرسی در یک دوره عزای 12 ماهه شدند که پس از افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در ماه سپتامبر اعلام کردند.

ادامه مطلب


کاریکاتور ضد استقلال متهم به

این سومین رای استقلال در کالدونیای جدید بود. نتایج در سال‌های 2018 و 2020 بسیار سخت‌تر بود و کسانی که به دنبال ماندن با فرانسه بودند به ترتیب تنها با 57 تا 53 درصد برنده شدند.

سلسله همه پرسی استقلال در این جزیره مطابق با قرارداد 1988 برگزار شد که به دنبال درگیری خشونت آمیز بین هواداران و مخالفان استقلال در دهه 1980 صورت گرفت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از نتیجه همه پرسی روز یکشنبه استقبال کرد و گفت «کالدونیایی‌ها انتخاب کرده‌اند که فرانسوی بمانند» و اصرار دارند که آنها “آزادانه تصمیم گرفت.”

نتایج رای گیری به عنوان یک پیروزی بزرگ برای مکرون مطرح شده است، زیرا گفته می شود کالدونیای جدید سنگ بنای برنامه او برای تقویت نفوذ فرانسه در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

فرانسه زیباتر شد زیرا کالدونیای جدید تصمیم گرفته است بماند. مکرون روز یکشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت.

با این حال، رئیس جمهور اذعان کرد “رای دهندگان در طول سال ها عمیقاً تقسیم شدند” در مورد استقلال نیز افزود: الف “دوره گذار اکنون شروع می شود” در جزیره.