قانونگذاران استرالیایی از ایالات متحده می خواهند که از پیشنهاد استرداد آسانژ صرفنظر کند – RT World News

بنیانگذار ویکی لیکس در صورت محکومیت به اتهام جاسوسی با 175 سال زندان مواجه است.

هیئتی از قانونگذاران استرالیایی روز سه شنبه در دیدار با کارولین کندی سفیر ایالات متحده در کانبرا از ایالات متحده خواستند تا به تلاش های خود برای استرداد و محاکمه جولیان آسانژ پایان دهد.

«گروه پارلمانی جولیان آسانژ را به خانه بیاورید» به دیپلمات ارشد واشنگتن در استرالیا اطلاع داد که شهروندانش ابراز داشته اند. “نگرانی گسترده” در ادامه بازداشت بنیانگذار ویکی لیکس که یک تبعه استرالیایی است در بریتانیا و همچنین تلاش برای استرداد وی به ایالات متحده برای مواجهه با اتهامات جاسوسی.

در سال 2010، پلتفرم ویکی لیکس آسانژ اسناد حساس دولت ایالات متحده را منتشر کرد که توسط تحلیلگر سابق اطلاعاتی ارتش ایالات متحده، چلسی منینگ به بیرون درز کرد.

طیف وسیعی از دیدگاه ها در مورد آسانژ در جامعه استرالیا وجود دارد و اعضای گروه پارلمانی منعکس کننده این تنوع دیدگاه ها هستند. این گروه فراحزبی در بیانیه ای پس از دیدار با کندی در روز سه شنبه گفت. اما آنچه در این گروه مورد بحث نیست این است که با آقای آسانژ به ناعادلانه رفتار می شود.

اندرو ویلکی، رئیس مشترک این گروه، نماینده مستقل پارلمان، روز سه شنبه افزود که پارلمان استرالیا نیز بیان کرده است. “نگرانی گسترده” برای آسانژ، همانطور که در بیانیه های حمایتی هفته گذشته آنتونی آلبانیز، نخست وزیر و پیتر داتون، رهبر مخالفان، بیان شد. آلبانیز، به ویژه، یکی از منتقدان برجسته بازداشت آسانژ در طول مبارزات انتخاباتی موفق او در سال 2022 بود.




آسانژ در حال حاضر در زندان بلمارش لندن به سر می برد، زیرا او به مبارزه قانونی برای مبارزه با استرداد به ایالات متحده ادامه می دهد، جایی که او با اتهامات جاسوسی مرتبط با انتشار صدها هزار سند دولتی مربوط به جنگ افغانستان و عراق توسط ویکی لیکس، علاوه بر این، مواجه است. اسناد دیپلماتیک آسانژ در صورتی که مجرم شناخته شود با 175 سال حبس در زندانی با حداکثر امنیت روبرو خواهد شد.

واشنگتن معتقد است که اقدامات آسانژ جان نظامیان آمریکایی را به خطر می اندازد. با این حال، حامیان او استدلال می‌کنند که آسانژ به‌طور غیرمنصفانه از سوی واشنگتن هدف قرار می‌گیرد و به دنبال افشای اطلاعات مخرب، که تخلفات پرسنل آمریکایی در طول جنگ‌های افغانستان و عراق را آشکار می‌کرد.

در ماه آوریل، 48 قانونگذار استرالیایی نامه ای خطاب به مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده امضا کردند و در آن گفتند که ایالات متحده به دنبال این موضوع است. “روزنامه نگار و ناشر” آسانژ “یک سابقه خطرناک ایجاد کنید” برای آزادی مطبوعات

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است در 24 می برای اجلاس سران چهارگانه به سیدنی سفر کند و در آنجا با رهبران استرالیا، هند و ژاپن دیدار کند. آلبانیز نگفته است که آیا قصد دارد این موضوع را در جریان سفر خود با بایدن در میان بگذارد یا خیر.