فرانسه بدترین روز کووید را جشن می گیرد – RT World News

فرانسه بدترین روز خود را از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 در مورد عفونت‌های جدید گزارش کرده است. بر اساس داده های دولتی، بیش از 91000 نفر در 24 ساعت گذشته به این ویروس مبتلا شده اند.

آژانس بهداشت عمومی ملی فرانسه گزارش داد که در مجموع 91608 مورد جدید کووید-19 روز پنجشنبه در فرانسه تأیید شد و افزود که اکثریت مطلق (97٪) عفونت‌های جدید ناشی از سویه دلتا بوده است.


فرانسه مقیاس گسترش Omicron را پیش بینی می کند

اعداد تازه منتشر شده از دو رکورد قبلی که کشور در نوامبر 2020 و آوریل 2021 دیده بود، فراتر رفت، زمانی که موارد گزارش شده روزانه به ترتیب از 85000 و 84000 فراتر رفت. همچنین معلوم شد که این ارقام حتی بیشتر از پیش‌بینی‌های وزیر بهداشت اولیویه وران است که اوایل روز پنجشنبه گفت که موارد جدید احتمالاً از 88000 فراتر می‌رود.

ارقام امروز خوب نیستند، وران در آن زمان گفت. او همچنین در اوایل این هفته هشدار داد که فرانسه ممکن است روزی را ببیند که تعداد مبتلایان روزانه به 100000 نفر برسد.

فرانسه روز پنجشنبه ۱۷۹ مورد جدید فوت کووید-۱۹ را ثبت کرد، در حالی که تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه به ۳۲۰۸ نفر رسید. بر اساس گزارش آژانس صحت عامه، در هفت روز گذشته 1679 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

رئیس جمهور امانوئل ماکرون هنوز امیدوار است که یک کمپین عظیم تقویت کننده واکسن بتواند جریان پنجمین موج کووید-19 را به کشور تغییر دهد. او به دنبال اجتناب از محدودیت‌های سخت‌تر است، اگرچه دولت قبلاً گفته بود که اگر سیستم مراقبت‌های بهداشتی تحت فشار قرار گیرد، همه گزینه‌ها روی میز است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: