فرانسه آماده ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین است – RT World News

در حالی که عضویت در ناتو در حال حاضر از روی میز خارج شده است، کیف همچنان به دنبال حمایت از غرب است

فرانسه مایل به عقد قراردادهای امنیتی با اوکراین است “جلوگیری از تجاوزات احتمالی در آینده” وزارت خارجه این کشور روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد. این بیانیه به گزارش های قبلی مبنی بر اینکه قدرت های غربی در حال بررسی یک پیمان نظامی با کی یف هستند، اعتبار می بخشد.

فرانسه، همراه با شرکای خود، به فکر کردن در مورد بهترین راه برای حمایت از اوکراین در بلندمدت و در همه زمینه ها ادامه می دهد. بیانیه ای را در وب سایت این وزارتخانه بخوانید. فرانسه آماده است تا با اوکراین قراردادهایی را با هدف ارائه تضمین‌های امنیتی به این کشور وارد کند که به این کشور در دفاع درازمدت و جلوگیری از تجاوزات احتمالی آینده کمک می‌کند.»

این وزارتخانه افزود که مقامات فرانسوی در ماه مارس در مورد این طرح با همتایان انگلیسی خود گفتگو کردند.

این بیانیه در پاسخ به مقاله وال استریت ژورنال در روز دوشنبه منتشر شد که در آن آندری دودا، رئیس جمهور لهستان مدعی شد که او و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد “به سبک اسرائیل” توافق دفاعی با اوکراین زمانی که آنها در ماه فوریه در ورشو ملاقات کردند.


اوربان - اوکراین نمی تواند مقابل روسیه پیروز شود

به گفته منابع روزنامه، چنین توافقی – که حامیان غربی کی یف را متعهد به انتقال مستمر تسلیحات و بودجه نظامی، بدون اینکه خود را ملزم به مبارزه با روسیه کنند – متعهد می شود. “به دست آوردن کشش” در میان اعضای ناتو

این منابع افزودند که ممکن است پس از نشست آتی ناتو در لیتوانی در ماه ژوئیه، توافقی امضا شود و اظهار داشتند که احتمالاً از «پیمان امنیتی کیف» دولت اوکراین الگوبرداری خواهد شد. این سند در ماه سپتامبر منتشر شده است “تلاش چند دهه ای برای سرمایه گذاری پایدار” توسط غرب در اوکراین و همچنین ماموریت های آموزشی بیشتر ناتو و انتقال فناوری برای ارتش این کشور.

این سند هیچ اشاره ای به بند دفاع متقابل، مانند ماده 5 پیمان آتلانتیک شمالی ندارد، اما خواستار ارائه “ضمانت های امنیتی آهنی” به اوکراین، “عمدتا از کشورهای ناتو.”

موضع فعلی ناتو این است اوکراین به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. با این حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل اتحادیه، از ارائه هر گونه جدول زمانی برای این موضوع خودداری کرده است. اعتراف به اوکراین در حالی که خصومت ها با روسیه ادامه دارد یا حتی خطوط نبردی که به دلیل آتش بس متوقف شده است، بلوک تحت رهبری ایالات متحده را وارد وضعیت جنگ با روسیه می کند.

بیشتر بخوانید:
شولز – اوکراین به این زودی به ناتو نخواهد پیوست

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز عضویت اوکراین در ناتو گفت که وجود دارد “کل طیف مورد نیاز” و معیارهایی که کیف در حال حاضر قادر به انجام آنها نیست. بنابراین، عضویت کیف در دستور کار نیست “در هر زمان به زودی.”

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرده است که کشورهای ناتو به کشورش عضویت کامل یا هیچ پیشنهادی را ارائه نمی‌دهند. “اوکراین در این موضوع سازش ناپذیر خواهد بود.” او ماه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی با دودا گفت.