صربستان کنترل شدید اسلحه و رسانه ها را پس از تیراندازی در مدرسه پیشنهاد می کند – RT World News

رئیس جمهور الکساندر ووچیچ مایل به اجرای ممنوعیت مجوزهای جدید سلاح گرم، محتوای رسانه های خشونت آمیز و استفاده از وب تاریک است.

الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، پس از آن که یک نوجوان ۱۴ ساله روز چهارشنبه ۹ نفر را در مدرسه‌ای در بلگراد کشت، خواستار سرکوب بی‌سابقه اسلحه و محتوای خشونت‌آمیز رسانه‌ها شد.

دانش‌آموز کلاس هفتم KK (نام محافظت شده) صبح چهارشنبه با اسلحه پدرش در داخل مدرسه ابتدایی ولادیسلاو ریبنیکار تیراندازی کرد و هشت کودک و یک نگهبان مدرسه کشته شدند. در این حمله شش دانش آموز و یک معلم دیگر زخمی شدند.

ووچیچ یک طرح ده ماده ای را ترسیم کرد که با یک تعلیق دو ساله مجوزهای جدید تسلیحاتی شروع می شود که بر همه سلاح ها به جز آنهایی که برای شکار استفاده می شوند تأثیر می گذارد. او خواستار بازرسی کلیه مجوزهای موجود در زمینه سلاح گرم شد و استدلال کرد که باید مشخص شود که گیرنده سلاح خود را چگونه به دست آورده و چگونه آن را ذخیره کرده است.


9 کشته در تیراندازی در مدرسه بلگراد - پلیس

مجازات سختی برای کسانی که به خردسالان اجازه می‌دادند اسلحه‌هایشان را در دست بگیرند، و بدتر برای کسانی که عمداً جوانان را در مورد نحوه استفاده از آن آموزش می‌دادند، پیشنهاد شد. رئیس جمهور پیشنهاد کرد که میدان های تیراندازی باید به دقت زیر نظر گرفته شود تا افراد زیر سن قانونی و افرادی که محکومیت های جنایی دارند دور شوند.

ووچیچ همچنین خواستار کاهش سن تعقیب کیفری از 14 به 12 شد. رئیس جمهور گفت که برخی می ترسند قاتل بداند که به دلیل سنش تحت تعقیب قرار نخواهد گرفت.

ووچیچ توضیح داد که با وجود داشتن تمام مجوزهای لازم، پدر قاتل سلاح خود را به اشتباه ذخیره کرده بود و پسرش را سه بار به میدان تیر برد در حالی که گفته می شد نوجوان در حال آماده شدن برای حمله بود. “به اعتراف خودش، او آن را دوست داشت و تیرانداز خوبی بودووچیچ با اشاره به این که پدر و مادر هر دو دستگیر شده اند و فرزندشان در کلینیک روانپزشکی روانپزشکی قرار خواهد گرفت، اشاره کرد.

رئیس جمهور با فاش ساختن اینکه قاتل دانش آموز ممتازی بود که فقط یک بار مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، با این وجود خواستار نظارت دقیق بر دانش آموزان شد.خشونت همسالانتیم هایی برای رسیدگی به قلدری و آزمایش اجباری مواد مخدر هر هشت ماه یکبار. والدین خواهند بود “سپاسگزاراو اصرار کرد.

در نهایت، محتوای رسانه ای که «بر خشونت تاکید می کند،” به طور مشخص “صحنه های خشونت وحشیانه که می تواند به خردسالان آسیب برساندرئیس جمهور گفت که باید ممنوع شود و دسترسی به تاریک نت – اینترنت «پنهان» که برای دسترسی به مرورگر خاصی نیاز دارد – باید به طور کامل ممنوع شود، زیرا کودکان می توانند به آنجا بروند.یاد بگیرید که چگونه مرتکب قتل، خرید مواد مخدر و غیره شوید.

قاتل عمل خود را برنامه ریزی کرده بود، از جمله یادداشت هایی به زبان انگلیسی، “مثل یک بازیووچیچ توضیح داد، و شکایت کرد که کودکان در معرض محتوای مشکل‌ساز در اینترنت قرار می‌گیرند و این گونه محتواها (و حذف آن) باید مورد بحث قرار گیرد.با اروپایی ها نیز.

ووچیچ اذعان کرد که، حتی اگر همه قوانین او پذیرفته شده و به طور کامل رعایت شده باشد،امروز جلوی این کار گرفته نمی شد.با این حال، او گفت:ما باید کاری انجام دهیم. ر.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: