شدت Omicron در آفریقای جنوبی پایین است اما… دانشمندان هشدار دادند

شدت Omicron در آفریقای جنوبی پایین است اما... دانشمندان هشدار دادند

نوع Omicron: تجربه آفریقای جنوبی با Omicron ممکن است مفهوم ایمنی گله را افزایش دهد.

دانشمندان برجسته هشدار دادند که سطح ایمنی در برابر ویروس کرونا در میان جمعیت آفریقای جنوبی به دلیل عفونت‌های اولیه ممکن است شدت بیماری ناشی از نوع omicron را پنهان کند.

از زمانی که کشف این نوع در آفریقای جنوبی و بوتسوانا در 25 نوامبر اعلام شد، نرخ بستری شدن در بیمارستان در آفریقای جنوبی افزایش یافته است، هرچند با سرعت بسیار کمتری نسبت به موج های قبلی، حتی با وجود افزایش سریع موارد ابتلا. تعداد کشته ها نیز کمتر بوده است.

jd14sv64

نوع Omicron Covid در آفریقای جنوبی: تعداد مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان کمتر بوده است.

شابیر مدهی، متخصص واکسیناسیون در دانشگاه ویتواترزاند، گفت: یک بررسی اخیر شیوع سرمی در گاوتنگ، استان آفریقای جنوبی که برای اولین بار نوع omicron در آنجا شناسایی شد، نشان داد که 72 درصد از جمعیت قبلاً به ویروس کرونا مبتلا بوده اند. Madhi، که آزمایش‌های شات‌های AstraZeneca Plc و Novavax Inc را در آفریقای جنوبی رهبری می‌کرد، گفت که این در مقایسه با 20٪ زمانی است که نوع بتا یک سال پیش ظاهر شد.

مدهی در مصاحبه ای با مرکز هماهنگی بحران جهانی بهداشت گفت: «تکامل نوع omicron در مرحله بسیار متفاوتی از همه گیری است. زمانی که می‌بینیم در آفریقای جنوبی و آنچه ممکن است در مکان‌های دیگر ببینیم، که ممکن است اپیدمیولوژی بسیار متفاوتی داشته باشند، این موضوع را در پس ذهن خود نگه داریم.»

عفونت های غیر قابل توجه

آمارهای رسمی میزان تأثیر این بیماری همه گیر را بر آفریقای جنوبی منعکس نمی کند، با تنها 3.2 میلیون آزمایش مثبت و حدود 90000 مرگ. مرگ و میر بیش از حد، معیاری برای مرگ و میر در مقایسه با میانگین تاریخی، نشان می دهد که حدود 275000 نفر ممکن است بر اثر این بیماری جان باخته باشند.

تفاوت بین آمار رسمی و میزان احتمالی عفونت ها در آفریقای جنوبی بارزتر است، اگرچه منحصر به فرد نیست. مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده تخمین می‌زند که در طول دوره همه‌گیری تا سپتامبر، 146.6 میلیون عفونت و 921،000 مرگ در نتیجه کووید-19 وجود داشته است. آمار رسمی بیش از 50 میلیون عفونت و 799000 مرگ را نشان می دهد.

فرضیه مدهی توسط دانشمندان دیگر پشتیبانی می شود.

تولیو دی اولیویرا، که دو مؤسسه توالی یابی ژن را در آفریقای جنوبی اداره می کند، در مصاحبه ای با CBS News در 12 دسامبر گفت: “شما از مصونیت جمعیتی زیادی برخوردار هستید.” موارد به دلیل ابتلای جوانان به این بیماری است یا اینکه مصونیت جمعیت قبلی از عفونت و واکسیناسیون باعث کاهش تعداد افراد بستری شده است.

حدود 6000 نفر در بیمارستان های آفریقای جنوبی مبتلا به کووید-19 هستند که حدود یک سوم تعداد در اوج موج دوم و سوم عفونت است. موارد فعلی روزانه نزدیک به سطح رکورد هستند.

بری شوب، رئیس شورای مشورتی وزیران آفریقای جنوبی در مورد واکسن ها، در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: «این واقعاً می تواند به این دلیل باشد که مصونیت در این کشور به دلیل مصونیت طبیعی، عفونت گذشته یا واکسیناسیون بالا است. .

از 60 میلیون نفر جمعیت آفریقای جنوبی، حدود 26 درصد به طور کامل واکسینه شده اند. این در مقایسه با 70 درصد در بریتانیا است

در حالی که omicron در مطالعات اولیه نشان داده است که می‌تواند از آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط واکسیناسیون یا عفونت‌های قبلی راحت‌تر از انواع قبلی فرار کند، مدهی می‌گوید ایمنی ممکن است ناشی از محافظت توسط سلول‌های T باشد که سلول‌های آلوده را می‌کشند.

او در پیامک گفت: «در آفریقای جنوبی، به‌دلیل وجود ایمنی سلول‌های T، در آفریقای جنوبی، به‌دلیل وجود آنتی‌بادی‌گریزی omicron، به ظاهر محافظت قابل‌توجهی از جمعیت در برابر کووید شدید وجود دارد.»

نوع بتا

تجربه آفریقای جنوبی با omicron ممکن است بار دیگر مفهوم مصونیت گله ای را مطرح کند که به موجب آن تعداد زیادی از جمعیت واکسینه شده اند یا عفونت قبلی داشته اند تا تاثیر امواج عفونت را کمرنگ کنند. با این حال، توانایی ویروس کرونا برای جهش و مسیرهای متفاوتی که این بیماری همه گیر در سراسر جهان طی کرده است ممکن است این امر را مبهم کند.

سام فاضلی، تحلیلگر ارشد صنعت داروسازی برای بلومبرگ اینتلیجنس، گفت: «داده‌هایی که از آفریقای جنوبی می‌آید واقعاً بسیار دلگرم‌کننده است. “فراموش نکنیم که آفریقای جنوبی موجی از عفونت با نوع بتا داشت که در جای دیگر دیده نشد. این ممکن است در پاسخ به omicron تفاوت ایجاد کند.”