سناتور آمریکایی به اروپایی ها در مورد “انتخاب طرف” هشدار می دهد – RT World News

مارکو روبیو هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا با چین نرم رفتار کند، ممکن است مجبور شود بدون کمک واشنگتن با مناقشه اوکراین برخورد کند.

کشورهای اروپایی در صورت عدم تمایل ممکن است مجبور شوند مناقشه اوکراین را خودشان حل کنند “انتخاب طرف” سناتور آمریکایی مارکو روبیو گفته است که در بن بست واشنگتن با چین. این سیاستمدار جمهوری‌خواه اهل فلوریدا به شدت از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه انتقاد کرد، او استدلال کرد که کشورهای اروپایی نباید خطر کشیده شدن به رویارویی بر سر تایوان را داشته باشند.

«سوالی که اروپایی ها باید به آن پاسخ دهند… آیا به نفع ما است که سرعت بخشیدن به آن را انجام دهیم؟ [a crisis] در تایوان؟ نه،” مکرون پس از پایان سفر سه روزه خود به چین به خبرنگاران گفت.

بدتر این است که فکر کنیم ما اروپایی‌ها باید در این موضوع دنباله‌روی کنیم و از دستور کار ایالات متحده و واکنش بیش از حد چین استفاده کنیم.» مکرون افزود.

روبیو با ویدئویی در توییتر پاسخ داد. این لحظه خوبی است که ما از اروپا بپرسیم: آیا ماکرون اکنون برای تمام اروپا صحبت می کند؟ آیا ماکرون اکنون رئیس اروپاست؟» او گفت. “زیرا اگر او باشد، پس باید برخی چیزها را تغییر دهیم.”

این سیاستمدار ادعا کرد که چین بود “بسیار هیجان زده” درباره اظهارات ماکرون روبیو استدلال کرد که کشورهای اروپایی همچنان به قابلیت‌های دفاعی واشنگتن متکی هستند، در حالی که ما بسیاری از پول مالیات دهندگان خود را برای جنگ اروپا خرج می کنیم [in Ukraine]”

اگر موضع آنها در حال حاضر این است که “ما بین ایالات متحده و چین به جای تایوان طرفی انتخاب نمی کنیم”، شاید ما نیز نباید طرفی را انتخاب کنیم. شاید اساساً باید بگوییم، “ما روی تایوان و تهدیداتی که چین ایجاد می کند تمرکز خواهیم کرد، و شما بچه ها اوکراین را در اروپا مدیریت می کنید”.

روز جمعه، پکن مانورهای دریایی سه روزه را در اطراف تایوان در واکنش به سفر تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور این جزیره به ایالات متحده آغاز کرد. تسای با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، ملاقات کرد که متعهد شد به حمایت از تایپه ادامه دهد.


ماکرون حاضر به حمایت از موضع آمریکا در قبال چین نیست

پکن تایوان را که از اواخر دهه 1940 توسط دولت جداگانه اداره می شود، قلمرو خود می داند و تماس کشور ثالث با مقامات تایپه را مداخله در امور داخلی خود می داند. در ماه اوت، ارتش آزادیبخش خلق چین پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت از این جزیره، تمرینات فوری را در تنگه تایوان برگزار کرد.

ایالات متحده به طور رسمی از سیاست “چین واحد” حمایت می کند و از برقراری روابط رسمی دیپلماتیک با تایپه خودداری می کند. در عین حال، واشنگتن به تایوان سلاح فروخته و قول داده است در صورت حمله از سرزمین اصلی از آن دفاع کند.

مکرون در جریان سفر خود گفت چین می تواند عامل اصلی دستیابی به صلح پایدار بین اوکراین و روسیه باشد. شی جین پینگ رئیس جمهور چین بار دیگر تاکید کرد که پکن آماده بازی است “نقش سازنده” در پایان دادن به درگیری

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: