سقوط دو هلیکوپتر نظامی آمریکا در آلاسکا – RT World News

این حادثه دومین اتفاق ناگوار جدی در سال جاری است که در آن جنگنده های آپاچی در ایالت شمالی ایالات متحده رخ می دهد

مقامات پنتاگون گفتند که دو هلیکوپتر AH-64 آپاچی ارتش ایالات متحده در آلاسکا پس از یک ماموریت آموزشی سقوط کردند و اشاره کردند که این هواپیما هر کدام دو سرباز را حمل می کرد. تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه آغاز شده است.

به گفته لشکر یازدهم هوابرد ارتش ایالات متحده، این هلیکوپترها روز پنجشنبه در نزدیکی شهر هیلی در مرکز آلاسکا، در حدود 80 مایلی جنوب غربی پایگاه آنها در فورت وین رایت سقوط کردند.

«اولین امدادگران در صحنه هستند. این حادثه در دست بررسی است و اطلاعات بیشتر در مورد این حادثه پس از در دسترس قرار گرفتن منتشر خواهد شد. بخش گفت در الف توییت.

جان پنل، سخنگوی ارتش، بعداً اضافه کرد که در مجموع چهار نفر در هواپیما بودند، اما او جزئیاتی در مورد وضعیت آنها یا جراحات وارده ارائه نکرد. جنگنده AH-64 معمولاً یک خدمه دو نفره دارد – یک خلبان و یک توپچی.


پس از برخورد هلیکوپترهای نظامی آمریکا،

این اولین حادثه ای نیست که در سال جاری مربوط به یک آپاچی است، با سقوط هلیکوپتر دیگری که در ماه فوریه در آلاسکا نیز دو سرباز از گردان 25 حمله ارتش مجروح شدند. این حادثه زمانی رخ داد که هواپیما در حال بلند شدن بود و منجر به آسیب به بالگرد شد و ارتش گفت که در آن زمان مشخص نکرده بود که آیا می توان آن را نجات داد یا خیر.

ماه گذشته پس از برخورد دو هواپیمای HH-60 بلک هاوک در هوا در جریان آنچه که مقامات می خوانند، یک سانحه جدی تر در نزدیکی فورت کمپل در کنتاکی نیز 9 سرباز را کشت. “ماموریت آموزشی معمولی.” همه نیروها به لشکر 101 هوابرد اختصاص داده شده بودند و گفته می شود که هنگام استفاده از دید در شب و پرواز در یک آرایش دو هلیکوپتر سقوط کرده اند. علت این سانحه هنوز در دست بررسی است و ضبط‌کننده‌های پرواز از هواپیما کشف و برای بررسی بیشتر توسط متخصصان نظامی در اوایل ماه جاری فرستاده شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: