سفر قانونگذاران ایالات متحده به تایوان – اخبار RT World

یک هیئت کنگره آمریکا سفر خود را به تایوان انجام داده و درخواست چین برای لغو این سفر را در بحبوحه افزایش تنش های ژئوپلیتیکی بر سر این جزیره خودگردان نادیده گرفت.

پنج عضو مجلس نمایندگان آمریکا پس از جشن گرفتن عید شکرگزاری آمریکا با سربازان آمریکایی در کره جنوبی، روز پنجشنبه برای دیدار با مقامات دولتی وارد تایوان شدند. این سفر که دومین سفر اعضای کنگره به تایوان در این ماه بود، به عنوان تلاشی برای بحث در مورد مسائل اقتصادی و امنیتی و در عین حال تاکید مجدد بر “تعهد ایالات متحده” به تایوانی ها عنوان شد.

نماینده الیسا اسلاتکین (D-میشیگان) گفت که وقتی خبر آخرین سفر روز چهارشنبه منتشر شد، دفتر او یک پیام دریافت کرد “پیام صریح” از سفارت چین خواستار لغو جلسات در تایپه شد.


تایوان ابزار جنگی جدیدی را علیه پکن به نمایش گذاشت

ما قویاً از خانم کنگره می‌خواهیم که سفر برنامه‌ریزی شده به تایوان را فورا لغو کند و از نیروهای جدایی‌طلب استقلال تایوان حمایت و شجاعت نکند تا مبادا آسیب بزرگی به روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات تنگه‌های تایوان وارد کند.» سفارت به اسلاتکین گفت.

این نماینده مجلس اضافه کرد که با توجه به اینکه جزیره میزبان بزرگترین تامین کننده ریزتراشه برای خودروسازان میشیگان است، مایل است در مورد مسائل زنجیره تامین با تایوانی ها گفتگو کند. این هیئت شامل سه دموکرات دیگر و یک جمهوری خواه بود.

پکن تایوان را به عنوان یک استان جدا شده می بیند. رئیس جمهور جو بایدن هفته گذشته در یک تماس تلفنی طولانی با رئیس جمهور چین شی جین پینگ تایید کرد که واشنگتن به قانون روابط تایوان، از جمله قانون، پایبند خواهد بود. “سیاست چین واحد.” اما تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان گفته است که مطمئن است که ایالات متحده از جزیره دفاع خواهد کرد. “حمله کرد” توسط چین

ظاهراً مذاکرات بایدن و شی در کاهش تداخل در منطقه تأثیر چندانی نداشت. یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه از تنگه تایوان عبور کرد، علی‌رغم شکایت‌های قبلی چین مبنی بر تحریک‌آمیز بودن این حرکت‌ها. در پی سفر قبلی قانونگذاران آمریکایی در ماه جاری به تایپه، پکن تمرینات نظامی در این منطقه برگزار کرد که مقامات تایوانی گفتند حریم هوایی آنها را نقض کرده است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید