ریشی سوناک با تحقیقات پارلمان بریتانیا به خاطر علاقه تجاری همسرش روبرو شد

ریشی سوناک با تحقیقات پارلمان بریتانیا به خاطر علاقه تجاری همسرش روبرو شد

کمیسر استاندارد بریتانیا تحقیقاتی را در مورد ریشی سوناک آغاز کرد. (فایل)

لندن:

بر اساس فهرستی از تحقیقات آزاد که روز دوشنبه در وب‌سایت آن منتشر شد، کمیسر استانداردهای پارلمان بریتانیا اوایل ماه جاری تحقیقاتی را درباره نخست‌وزیر ریشی سوناک آغاز کرد.

در این فهرست آمده است که موضوع تحت بررسی “اعلام علاقه” بوده است. تحقیقات در 13 آوریل آغاز شد.

سخنگوی Rishi Sunak گفت که این تحقیقات به سهامداری همسرش در یک شرکت مراقبت از کودکان مرتبط است.

لیبرال دموکرات ها، یک حزب اپوزیسیون، پس از آن که گزارش های رسانه ها اعلام کردند آکشاتا مورتی سهامدار شرکتی است که از سیاست دولت در زمینه تامین مالی برای مراقبت از کودکان در بودجه مارس اعلام شده بهره مند است، خواستار تحقیق شده بود.

سخنگوی آقای سوناک گفت: “ما خوشحالیم که به کمیسر کمک کنیم تا روشن کند که چگونه این موضوع به طور شفاف به عنوان یک منافع وزیر اعلام شده است.”

کمیسر مسئول نظارت بر عملکرد قانون رفتار و ثبت احوال مجلس عوام، از جمله بررسی هرگونه نقض ادعایی است. صفحه کمیسیونر در سایت مجلس جزئیات بیشتری در مورد نقض احتمالی ارائه نکرده است.

بر اساس آئین نامه رفتار، همه اعضای مجلس موظفند «اطلاعاتی را در مورد هرگونه منافع مالی ارائه دهند که ممکن است به طور منطقی توسط دیگران تصور شود که بر عملکرد، سخنرانی یا رأی یک عضو در مجلس، یا اقدامات انجام شده در مقام او به عنوان یک عضو تأثیر می گذارد. مجلس».

اگر تحقیقات نشان دهد که آقای سوناک قوانین رفتاری را زیر پا گذاشته است، کمیسیونر می تواند از او بخواهد که نقض را تصدیق کرده و عذرخواهی کند و اقداماتی را برای جلوگیری از هرگونه خطای بعدی تعیین کند.

در موارد جدی تر، می توان موضوع را به کمیته ای ارجاع داد که در صورت تمایل، این اختیار را دارد که تحریم های دیگری را اعمال کند. به گزارش سایت مجلس، این موارد شامل عذرخواهی شفاهی یا کتبی، تعلیق حقوق، انفصال از خدمت مجلس برای مدت معین یا اخراج است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)