رقیب اصلی جمهوریخواه ترامپ به طور رسمی وارد رقابت 2024 می شود – RT World News

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، پیش از اعلام عمومی مورد انتظار در توییتر، مدارک لازم را برای کاندیداتوری برای ریاست جمهوری آمریکا ثبت کرده است.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، نامزدی خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده رسمی کرد و با حامی سابق دونالد ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری خواه در سال 2024 رویارویی کرد.

کمپین DeSantis پس از ظهر چهارشنبه، ساعاتی قبل از اعلام عمومی فرماندار در توییتر، پرونده ای را به کمیسیون انتخابات فدرال ایالات متحده ارسال کرد که در آن نامزدی وی برای ریاست جمهوری تایید شد. او مدت هاست که به عنوان یکی از رقبای اصلی نامزدی جمهوری خواهان در نظر گرفته می شود و خشم رئیس جمهور سابق ترامپ را برانگیخته است.

به نظر می‌رسد که احساسات رای‌دهندگان در نوامبر گذشته به نفع دسانتیس در جریان است، پس از اینکه او با بیشترین اختلاف برای فرمانداری فلوریدا در ۴۰ سال گذشته انتخاب شد و به نامزدهای کنگره در بلیت جمهوری‌خواهان این ایالت کمک کرد تا بهتر از حد انتظار بپردازند. در واقع، نظرسنجی فوریه توسط Yahoo/YouGov نشان داد که DeSantis 45٪ -41٪ از ترامپ پیشی دارد. چند کاندیدای برجسته مورد تایید ترامپ در میان دوره ای کنگره بدتر از حد انتظار عمل کردند و در رقابت های خود شکست خوردند.


پیشتازی عظیم ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان آمریکا - نظرسنجی ها

با این حال، ترامپ از زمانی که ماه گذشته در شهر نیویورک به اتهام جعل سوابق تجاری متهم شد، شاهد افزایش حمایت در میان رای دهندگان جمهوری خواه بوده است. نظرسنجی سی‌ان‌ان که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که ترامپ اولین گزینه از بین 53 درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه برای نامزدی حزب در سال 2024 است، که تقریباً دو برابر کل 26 درصد برای دیسانتیس است. این دو مرد بسیار جلوتر از بقیه حوزه ها هستند، از جمله مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور و نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل، که هر دو از حمایت 6 درصدی برخوردار بودند. تیم اسکات از کارولینای جنوبی، تنها جمهوری‌خواه سیاه‌پوست در سنای آمریکا، روز جمعه وارد رقابت شد.

ترامپ از انتخاب دیسانتیس به عنوان فرماندار فلوریدا در سال 2018 اعتبار گرفته و به متحد سابق خود لقب داده است. “ران دسانکتیمونیوس.” در هفته‌های اخیر، رئیس‌جمهور سابق دیسانتیس را متهم کرده است “بی وفا” و الف “رینو (فقط جمهوریخواه به نام) جهانی گرا.”

دیسانتیس با فرستادن بیگانگان غیرقانونی به شهرهای تحت کنترل دموکرات ها – با جلب توجه بیشتر به بحران مرزی کشور – و مخالفت با قرنطینه کووید-19 و دستورات واکسن، وجهه ملی خود را افزایش داد. او همچنین در جنگ‌های فرهنگی شرکت کرده و لایحه‌هایی را امضا کرده است که پسران بیولوژیکی را از رقابت در ورزش‌های دخترانه منع می‌کند و تدریس تئوری نژادی انتقادی را در مدارس فلوریدا ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید:
شکایت دیزنی از فرماندار فلوریدا به دلیل “تلافی”

فرماندار از مبادله توهین به ترامپ خودداری کرده و گفته است: من وقتم را صرف لکه دار کردن دیگر جمهوری خواهان نمی کنم.» او گفته است تمرکزش بر شکست دادن جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات است. اگر قرار باشد نامزد شوم، در مقابل بایدن شرکت می کنم. دیسانتیس در مصاحبه ای در ماه مارس با پیر مورگان گفت.