رقابت در برابر زمان برای لایحه بحران بدهی ایالات متحده در کنگره

رقابت در برابر زمان برای لایحه بحران بدهی ایالات متحده در کنگره

واشنگتن:

رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات روز دوشنبه تلاش کردند تا حمایت کنگره را از لایحه‌ای که هدف آن جلوگیری از نکول بدهی فاجعه‌بار ایالات متحده است – در حالی که تنها یک هفته مانده به اتمام بودجه دولت، جلب شود.

این لایحه که روز یکشنبه توسط جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان پس از هفته ها مذاکرات دیوانه وار نهایی شد، با مخالفت جناح های مترقی و راستگرای احزاب مربوطه خود مواجه شد.

جمهوری خواهان فوق محافظه کار احساس می کنند که مک کارتی باید در ازای افزایش سقف بدهی و اجازه دادن به دولت برای تداوم قرض گرفتن پول، کاهش هزینه های عمیق تری را تضمین می کرد.

جناح چپ حزب دموکرات به همان اندازه از اینکه بایدن با محدودیت هزینه موافقت کرد، ناراضی است.

تاکتیک های تاخیر

بایدن و مک کارتی هر دو می گویند مطمئن هستند که این لایحه در رای گیری مجلس نمایندگان که برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده بود به تصویب می رسد و سپس به سرعت به سنا منتقل می شود، اما مخالفت های سازمان یافته می تواند باعث برخی تاخیرهای اعصاب خردکن شود.

ضرب الاجل کلیدی 5 ژوئن است — زمانی که طبق برآوردهای خزانه داری، دولت دیگر بودجه لازم برای پرداخت تمام بدهی ها و قبوض خود را نخواهد داشت.

اگر این سناریو به یک نکول تمام عیار تبدیل شود، عواقب آن برای ایالات متحده و اقتصاد جهانی بیشتر فاجعه بار خواهد بود.

چارچوب اصلی این قرارداد سقف بدهی فدرال را که در حال حاضر 31.4 تریلیون دلار است، برای دو سال برمی دارد – برای پشت سر گذاشتن انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال 2024 کافی است.

این زمان برای بایدن بسیار مهم بود، زیرا او نمی‌خواهد که سقف بدهی دیگری در کمپین انتخاباتی‌اش باقی بماند.

در مقابل، جمهوری‌خواهان محدودیت‌هایی را برای هزینه‌های فدرال در همان دوره تضمین کردند.

همانطور که آنها متن لایحه را در روز یکشنبه نهایی کردند، بایدن و مک کارتی هر دو برای حمایت از احزاب خود وارد حالت فروش سخت شدند.

برد – برد

هر دوی آنها توسط عملیات اسپین صوتی حمایت می‌شدند که اصرار داشتند این توافق به وضوح نشان‌دهنده یک پیروزی برای طرف آنها بود.

بایدن به خبرنگاران گفت: “شما می خواهید سعی کنید به نظر برسد که من در مورد سقف بدهی سازش کردم – من این کار را نکردم.”

مک کارتی، به نوبه خود، از این توافق به عنوان یک “سری بردهای تاریخی” یاد کرد.

در واقع، این توافق بیانگر نوعی صعود متقابل است.

بایدن در ابتدا از مذاکره بر سر مسائل مربوط به هزینه ها به عنوان شرط افزایش سقف بدهی امتناع کرد و جمهوری خواهان را به گروگان گرفتن اقتصاد متهم کرد.

و کاهش‌های بزرگی که جمهوری‌خواهان می‌خواستند وجود ندارد، اگرچه هزینه‌های غیردفاعی در سال آینده عملاً ثابت باقی می‌ماند و تنها در سال 2025 به طور اسمی افزایش می‌یابد.

انتشار متن نهایی در روز یکشنبه به اعضای مجلس 72 ساعت زمان لازم برای بررسی دقیق این لایحه قبل از رأی گیری در روز چهارشنبه می دهد.

اکثریت ناچیز مک کارتی در مجلس به حمایت قابل توجه دموکرات ها برای متعادل کردن مخالفت جمهوری خواهان نیاز دارد.

دموکرات‌ها اکثریت سنا را در اختیار دارند، اما سناتورهای فردی می‌توانند تلاش کنند و با رأی‌های اصلاحی که این روند را به‌طور خطرناکی به ضرب‌الاجل 5 ژوئن نزدیک می‌کند، لایحه را متوقف کنند.

تعدادی از جمهوری‌خواهان راست‌گرای مجلس نمایندگان قبلاً متعهد شده‌اند که به این لایحه رای منفی بدهند، یکی از آنها در پاسخ به این توافق، ایموجی استفراغ را توییت کرد و دیگری آن را «توهین به مردم آمریکا» خواند.

در همان زمان، رو خانا، یکی از اعضای گروه مترقی مجلس نمایندگان، گفت که تعداد زیادی از دموکرات‌ها هنوز “در مورد اینکه قرار است در این مورد کجا قرار گیرند” در جریان هستند.

یکی از عناصری که احتمالاً شاهین‌های محیط‌زیست دموکرات را آزار می‌دهد، گنجاندن غیرمنتظره در لایحه اقدامی برای تسریع تکمیل پروژه خط لوله نفتی بود که به دلیل نگرانی‌های سبز متوقف شده است.

انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان و سنا روز سه‌شنبه، پس از تعطیلات طولانی تعطیلات، بازگردند، و کاخ سفید و رهبری جمهوری‌خواه قبلاً یک سری کنفرانس‌های کنفرانسی با اعضای خود از هر دو مجلس برای پیشبرد توافق نهایی برگزار کرده‌اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)