رابرت کندی جونیور، برادرزاده جان اف کندی، رئیس جمهور سابق آمریکا، نامزدی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 را اعلام کرد.

برادرزاده جان اف کندی رئیس جمهور سابق آمریکا نامزدی ریاست جمهوری را اعلام کرد

پدر کندی “RFK” به عنوان دادستان کل در زمان رئیس جمهور دموکرات جان اف کندی خدمت می کرد.

بوستون:

رابرت کندی جونیور، یکی از مدافعان معروف ضد واکسن که عمویش “جی اف کی” سی و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده بود، روز چهارشنبه رسما پیشنهاد خود را برای کاخ سفید اعلام کرد.

این فرد خارجی 69 ساله قصد دارد برای نامزدی حزب دموکرات با جو بایدن، رئیس جمهور فعلی که هنوز نامزدی مجدد خود را اعلام نکرده است، رقابت کند، اما بارها گفته است که قصد دارد نامزد شود.

پدر کندی “RFK” به عنوان دادستان کل در زمان رئیس جمهور دموکرات جان اف کندی و سپس به عنوان یک سناتور آمریکایی از نیویورک خدمت کرد.

ترور هر دو برادر — JFK در سال 1963 و RFK در سال 1968 در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود — به عنوان یکی از مهم ترین رویدادها در سیاست قرن بیستم ایالات متحده تلقی می شود.

RFK Jr دهه‌ها به‌عنوان وکیل محیط‌زیست کار کرد، اما از سال 2005 به دلیل ترویج تئوری‌های توطئه در مورد واکسن‌ها، به‌ویژه ارتباط آن‌ها با توسعه اوتیسم، شناخته شده است.

او در مراسم راه اندازی کمپین انتخاباتی خود در ماساچوست، پایگاه خانواده کندی، گفت: امروز به اینجا آمده ام تا نامزدی خود را برای نامزدی دموکرات ها برای ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کنم.

در میان تاج مونتاژ شده در بوستون، تعدادی از حامیان کلاه هایی با پیام های ضد واکسن به سر داشتند.

کندی قول داد با «گفتن حقیقت به مردم آمریکا» به شکاف عمیق سیاسی در ایالات متحده پایان دهد.

علیرغم نام بسیار شناخته شده‌اش، پیشنهاد کندی در مقابل بایدن، رئیس‌جمهور کنونی، که انتظار می‌رود راه اندازی رسمی خود در اواخر سال جاری میلادی آغاز شود، است، هرچند تاریخ آن اعلام نشده است.

چند نفر دیگر نیز اعلام کرده اند که بایدن 80 ساله را برای نامزدی دموکرات ها به چالش بکشند، اما هیچ نام برجسته ای به این رقابت نپیوسته است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)