در میان اعتراضات پاکستان به دستگیری عمران خان، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از بین رفت

در میان اعتراضات پاکستان به دستگیری عمران خان، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از بین رفت

روزنامه‌نگاران مستقل و رسانه‌های خبری پاکستان نیز از اختلالات رسانه‌های اجتماعی خبر دادند.

بنا بر گزارش ها، پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و یوتیوب ساعاتی پس از بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در دادگاه عالی اسلام آباد، در بخش هایی از پاکستان به حالت تعلیق درآمدند.

دستگیری ناگهانی اعتراضات گسترده ای را در سراسر پاکستان به راه انداخته است که حامیان آقای خان با پلیس درگیر شدند و حتی به مقر ارتش پاکستان در راولپندی نفوذ کردند. پلیس برای متفرق کردن معترضان، از جمله فعالان حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری آقای خان، از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرد.

با تبدیل شدن اعتراضات به خشونت، اختلالات شبکه های اجتماعی در سراسر کشور گزارش شد. بر اساس وب سایت ردیابی قطع برق Downdetector، صدها کاربر در پاکستان گزارش دادند که در دسترسی به یوتیوب، توییتر و فیس بوک مشکل دارند.

روزنامه‌نگاران مستقل و رسانه‌های خبری پاکستان نیز از اختلالات رسانه‌های اجتماعی خبر دادند.

ویدئویی که نشان دهنده دستگیری دراماتیک نخست وزیر سابق بود، اوایل روز گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. تعداد زیادی از پرسنل شبه نظامی آقای خان را گرفتند و او را به سمت یک خودروی زرهی بردند.

ویدئوی آپلود شده توسط دسته های توییتر حزب تحریک انصاف همراه با فراخوانی از هواداران برای بیرون آمدن در خیابان ها و اعتراض به دستگیری رهبر به طور گسترده به اشتراک گذاشته شد.

پلیس اسلام آباد گفت که عمران خان در پرونده قدیر تراست مربوط به ادعاهایی مبنی بر اختصاص زمین به ارزش میلیون ها نفر به القادر تراست متعلق به آقای خان و همسرش دستگیر شد.

نخست وزیر سابق 70 ساله با موفقیت از چندین تلاش برای دستگیری خود طفره رفته است، از جمله فرار دراماتیک از یک یورش پلیس که در آن گزارش شده است که او از روی یک حصار پریده و از محل سکونت خود در پارک زمان لاهور فرار کرده است.