درگیری وزیران خارجه آلمان و مجارستان بر سر اوکراین – پولیتیکو – اخبار RT World

بنا بر گزارش ها، بائربوک و سیجارتو پس از رد ادعاهای بانک کلیدی مجارستانی که “حامی جنگ” است، با یکدیگر نزاع کردند.

به گزارش پولیتیکو، وزیر امور خارجه آلمان، آنالنا بائربوک، با همتای مجارستانی خود، پیتر شیارتو، بر سر اتهامات وارده به یک موسسه مالی برجسته مجارستان درگیر شده است.

هفته گذشته بوداپست بسته کمکی اتحادیه اروپا به اوکراین و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را مسدود کرد و از کی‌یف خواست تا بانک OTP را از فهرست خود حذف کند.حامیان جنگ

بر اساس این گزارش، مشاجره این دو دیپلمات روز دوشنبه در نشستی پشت درهای بسته در بروکسل صورت گرفت. این رسانه به نقل از مقامات ناشناس حاضر در این مراسم گزارش داد که چندین کشور عضو از جمله سوئد و استونی از مجارستان خواسته اند تا اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه روسیه را متوقف کند.

در پاسخ، Szijjarto گزارش شده که شکایت بوداپست از ادعاهای اوکراین مبنی بر اینکه OTP Bank در اقدامات مسکو شریک است یا از آن حمایت می کند، تکرار کرد.

پولیتیکو گفت، وزیر امور خارجه آلمان با این ادعا که بانک مجارستان مناطق لوگانسک و دونتسک را به‌عنوان سرزمین‌های روسیه به رسمیت شناخته است و خطوط اعتباری را به پرسنل نظامی روسیه تعمیم داده است، پیوست.


اوکراین به حاکمیت ما حمله می کند - مجارستان

در حالی که مجارستان و سایر کشورهای عضو نتوانستند اختلافات خود را حل کنند، مبادله “متمدنانه و در چارچوب عادی بحث،یکی از این منابع به این رسانه گفت.

چهارشنبه گذشته، دیپلمات ارشد مجارستان به صراحت اعلام کرد که بوداپست به جلوگیری از تخصیص بیشتر بودجه اتحادیه اروپا به اوکراین ادامه خواهد داد، مگر اینکه کی‌یف از این کار دست بردارد.به طور فزاینده ای جنگ طلبانهنگرش نسبت به کشورش.

در نتیجه یک بسته کمک نظامی 500 میلیون یورویی (544 میلیون دلاری) از سوی مرکز صلح اروپا (EPF) در هاله ای از ابهام باقی مانده است.
سیجارتو همچنین خاطرنشان کرد که آینده تحریم‌های بیشتر روسیه به این بستگی دارد که آیا اوکراین با تغییر رویکرد موافقت کند یا خیر.

در میان سایر نارضایتی ها، وزیر موضوع OTP Bank، بزرگترین وام دهنده مجارستان را مطرح کرد که در لیست قرار گرفت.حامیان جنگ بین المللیاوایل این ماه توسط مقامات اوکراینی.

سیجارتو اصرار داشت که بانکهیچ قانونی در اوکراین را نقض نکرده است، هیچ قانون بین المللی را نقض نکرده است، و همچنین هیچ اقدام تحریمی را نقض نکرده است.

آژانس ملی پیشگیری از فساد اوکراین (NCPA) با اعلام این اقدام، ادعا کرد که این بانک در حال ارائه «شرایط وام ترجیحی به [members of] ارتش روسیه،” از جمله پرداخت های معوق برای وام ها.

OTP Bank با انتشار بیانیه ای این اتهامات را رد کرد و گفت:همیشه در فعالیت های خود از هنجارهای حقوق بین المللی و اوکراینی پیروی می کند.