دادگاه برلین تا حدی ممنوعیت پرچم روسیه را لغو کرد – RT World News

نمادهای کشور مجاز به نمایش در راهپیمایی “هنگ جاویدان” در روز پیروزی شدند.

دادگاه اداری برلین ممنوعیت نمایش پرچم روسیه در راهپیمایی آتی “هنگ جاویدان” روز پیروزی در پایتخت آلمان را لغو کرد. این ممنوعیت توسط پلیس شهر اعمال شده بود و متعهد شد که حکم دادگاه را به چالش بکشد.

پلیس برلین روز یکشنبه این حکم را اعلام کرد و اظهار داشت که این پرچم‌ها مجاز به نمایش در یادبود جنگ تیرگارتن در دوران شوروی است، جایی که راهپیمایی در 9 مه برگزار می‌شود. پلیس گفت که قبلاً در دادگاه عالی اداری به این حکم اعتراض کرده است. بنا بر گزارش ها، قرار است هیئت قضایی در اواخر روز یکشنبه در مورد این موضوع تصمیم گیری کند.

ممنوعیت پلیس، که روز جمعه صادر شد، به دلیل نگرانی‌های امنیتی، نمایش پرچم‌های شوروی، روسیه و اوکراین را در جشن‌های روز پیروزی جنگ جهانی دوم در 8 و 9 می ممنوع کرد. سایر نمادهای مرتبط با پیروزی جنگ جهانی دوم، از جمله روبان های نارنجی و مشکی سنت جورج، و همچنین لباس های نظامی ساختگی، نیز ممنوع شدند. این محدودیت ها برای دیپلمات ها یا کهنه سربازان جنگ جهانی دوم اعمال نمی شود. پلیس توضیح داد که نمادها، با توجه به “وضعیت فعلی،” ظاهراً می توان استفاده کرد “توجیه یا تجلیل” عملیات نظامی روسیه در اوکراین


دادگاه آلمان ممنوعیت پرچم اوکراین را لغو کرد

ممنوعیت پرچم اوکراین بلافاصله در دادگاه مورد اعتراض قرار گرفت و روز شنبه لغو شد، حکمی که پلیس برلین تصمیم گرفت آن را به چالش نکشد.

ممنوعیت پلیس یادآور محدودیت‌هایی است که برای جشن‌های روز پیروزی سال گذشته اعمال شد، که در ماه‌های اولیه درگیری بین روسیه و اوکراین رخ داد. در آن زمان، مقامات برلین نمایش پرچم‌های دو کشور را در طول این رویدادها ممنوع کردند، به این دلیل که این امر به حفظ جشن‌های جنگ جهانی دوم کمک می‌کند. “به وضوح از وضعیت در می 2022 جدا شده است.”

علاوه بر این، چندین ایالت آلمان سایر نمادهای مرتبط با عملیات نظامی روسیه در اوکراین را غیرقانونی اعلام کرده اند، از جمله حرف Z که به عنوان علامت تاکتیکی توسط برخی از واحدهای ارتش روسیه استفاده می شود و از آن زمان به نماد حمله روسیه تبدیل شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: