جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، 110 کشور از جمله هند را به اجلاس مجازی دموکراسی دعوت کرد.

بایدن 110 کشور از جمله هند را به اجلاس دموکراسی مجازی دعوت کرد

جو بایدن حدود 110 کشور را به یک نشست مجازی درباره دموکراسی در دسامبر دعوت کرده است (پرونده)

واشنگتن:

بر اساس فهرستی که روز سه شنبه در وب سایت وزارت امور خارجه منتشر شد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، حدود 110 کشور را به یک نشست مجازی درباره دموکراسی در ماه دسامبر دعوت کرده است، از جمله متحدان اصلی غربی و همچنین عراق، هند و پاکستان.

چین، رقیب اصلی ایالات متحده، دعوت نشده است، در حالی که تایوان دعوت شده است – اقدامی که خطر خشم پکن را به دنبال دارد. ترکیه نیز که مانند آمریکا یکی از اعضای ناتو است در لیست شرکت کنندگان غایب است.

از میان کشورهای خاورمیانه، تنها اسرائیل و عراق در کنفرانس آنلاین که قرار است از 9 تا 10 دسامبر برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

متحدان عرب سنتی ایالات متحده – مصر، عربستان سعودی، اردن، قطر و امارات متحده عربی دعوت نشده اند.

بایدن از برزیل دعوت کرد، اگرچه رئیس جمهور راست افراطی این کشور، ژایر بولسونارو، به دلیل داشتن تمایلات اقتدارگرا و حامی جدی دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار گرفت.

در اروپا، لهستان علیرغم تنش مداوم با اتحادیه اروپا بر سر سابقه حقوق بشر، به این نشست دعوت شد. مجارستان به رهبری ویکتور اوربان، نخست وزیر ناسیونالیست تندرو، دعوت نشد.

در آفریقا، جمهوری دموکراتیک کنگو، آفریقای جنوبی، نیجریه و نیجر از جمله کشورهایی هستند که در این فهرست قرار دارند.

در اعلام این اجلاس در ماه اوت، کاخ سفید گفت که این نشست “تعهدات و ابتکارات را در سه موضوع اصلی تقویت خواهد کرد: دفاع از خودکامگی، مبارزه با فساد، و ترویج احترام به حقوق بشر.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)