جنگ در آسیا جهان را به طور اساسی تغییر خواهد داد – سنگاپور – اخبار RT World

وزیر دفاع سنگاپور هشدار داد که درگیری آمریکا و چین به شدت زنجیره تامین جهانی را مختل می کند.

انگ انج هن، وزیر دفاع سنگاپور روز چهارشنبه گفت که آغاز جنگ بین آمریکا و چین پیامدهای عمیقی برای کل جهان خواهد داشت. وی افزود: همه کشورها باید در دهه آینده دور هم جمع شوند تا از رسیدن به نقطه اوج تنش میان پکن و واشنگتن جلوگیری کنند.

“مخاطرات هرگز بالاتر نبوده است” Ng روز چهارشنبه در افتتاحیه نمایشگاه دریایی و دریایی IMDEX آسیا 2023 در سنگاپور هشدار داد. او گفت “اولویت اصلی همه رهبران دولت” در ده سال آینده باید اطمینان حاصل شود که درگیری در آسیا رخ نمی دهد – که پیامدهای آن، او هشدار داد، خواهد بود. “فاجعه بار برای همه ما.”

«اگر آن مصیبت بر سر ما بیاید، هر دلیلی که باشد و توجیهات پس از آن، جهان آنطور که ما می شناسیم به شدت تغییر خواهد کرد و در واقع فقیر خواهد شد». از گفته شده.


رزمایش نظامیان آمریکایی برای جنگ تایوان - رسانه ها

اظهارات وزیر دفاع در بحبوحه تشدید تنش ها بین پکن و واشنگتن بر سر موضوعات مختلف از جمله موضع چین در قبال تایوان و همچنین نفوذ ایالات متحده در دریای چین جنوبی بیان می شود. در همین حال، پکن آمریکا و متحدانش را متهم کرده است گام نهادن در مسیر خطا در خطر با توجه به سیاست های ژئوپلیتیکی آن در هند و اقیانوس آرام، به ویژه تصمیم دولت بایدن برای تامین زیردریایی های هسته ای به استرالیا.

Ng همچنین به مشکلات زنجیره تامین اشاره کرد که در نتیجه حمله مسکو به اوکراین ظاهر شد و منجر به اختلال در کالاهای مختلف مانند انرژی، گندم و غلات شد. اما او گفت که هر گونه درگیری احتمالی شامل ایالات متحده و چین – که بیش از یک چهارم تجارت جهانی را تشکیل می دهند – وضعیتی را ایجاد می کند که به شدت از مسائل عرضه فعلی فراتر می رود.

نگ توضیح داد که حدود 30 درصد تجارت دریایی جهانی از دریای چین جنوبی می گذرد. این رقم شامل یک چهارم نفت جهانی و یک سوم تجارت جهانی کانتینر است. Ng همچنین گفت که هرگونه اختلال در این امر پیامدهای منفی آشکاری خواهد داشت.

“جهان به چین به عنوان تولید کننده عمده کالاهای مختلف و بسیاری از ملزومات زندگی ما وابسته است.” او توضیح داد. نگ همچنین افزود که او معتقد است که چنین نفوذی چین در ارتباط با کالاهای اساسی است چالش های فراملی جهانی می توان بدون ورودی پکن به آن پرداخت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: