جشن پیروزی بر نازی ها در سراسر جهان (ویدئو) – اخبار RT World

جشن های روز پیروزی و راهپیمایی های هنگ جاویدان در 9 می در سراسر جهان برگزار شد.

جشن های روز پیروزی – به نشانه شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم 78 سال پیش – در 9 می در سراسر جهان برگزار شد. با این حال، امسال جشن‌ها در کشورهای مختلف با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد و حتی به دلیل درگیری بین روسیه و اوکراین کاملاً ممنوع شد.

به گفته رئیس جمهور سابق این کشور، ایگور دودون، راهپیمایی بزرگ هنگ جاویدان در مولداوی برگزار شد که حدود 50000 نفر در آن شرکت کردند. بسیاری از شرکت کنندگان از ممنوعیت پوشیدن روبان سنتی نارنجی و مشکی سنت جورج در این مراسم سرپیچی کردند و حتی برخی به دلیل این تخلف جریمه شدند.

یکی دیگر از راهپیمایی های هنگ جاویدان در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان با وجود فشارهای مقامات محلی برگزار شد. این راهپیمایی توسط گروهی از فعالان راست افراطی که بنای محلی ارتش شوروی را اشغال کرده بودند، مختل شد و پلیس باید برای جدا کردن دو گروه متخاصم مداخله کند.

روبان سنت جورج به طول 78 متر در شهر تیرووانانتاپورام در جنوب هند باز شد. طول این روبان بزرگ ظاهراً به یاد 78مین سالگرد روز پیروزی است.

در کشورهای بالتیک، که مدت‌هاست سیاست‌هایی را برای از بین بردن گذشته شوروی خود دنبال می‌کنند و نگرش خصمانه‌ای نسبت به روز پیروزی نشان می‌دهند، برخی از مردم محلی همچنان از ممنوعیت‌های جشن سرپیچی می‌کردند. به گفته پلیس محلی، در لتونی، تا 17 نفر در 9 مه بازداشت شدند و 23 پرونده اداری و چهار پرونده کیفری آغاز شد.

بیشتر بخوانید:
رژه “هنگ جاویدان” در سراسر اروپا برگزار شد (ویدیو)

در استونی، برخی موفق شدند در یک جشن نادر فرامرزی روز پیروزی شرکت کنند. در شهر ناروا، که توسط رودخانه ای به همین نام از ایوانگورود روسیه جدا شده است، ده ها نفر از مردم محلی برای تماشای نمایش جشنی که در سمت روسیه از مرز برپا شده بود، حضور یافتند، تصاویری از صحنه نشان می دهد.

در ایتالیا، چندین مراسم تاج گل در سرتاسر کشور در بناهای تاریخی مرتبط با رویدادهای جنگ جهانی دوم برگزار شد. در Palestrina، شهری در شرق رم، مراسم یادبود سربازان شوروی با حضور مقامات محلی متعدد و دیپلمات های روسی برگزار شد.

ما اینجا گرد هم آمده ایم تا یاد سربازان شجاع شوروی را گرامی بداریم که همراه با بسیاری از مردان و زنان دیگر از ملیت های مختلف جان خود را در مبارزه با بربریت نازی فدا کردند. ناتالینو کاروسی، معاون رئیس دولت فلسطین در این مراسم گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: