تیم بازجویی مشترک برای بررسی خرابکاری در خانه جناح در پاکستان

تیم بازجویی مشترک برای بررسی خرابکاری در خانه جناح در پاکستان

FIA پرونده هایی را بر اساس قانون ضد تروریسم تشکیل داده است

لاهور:

ARY News در روز شنبه گزارش داد که سرپرست وزیر موقت پنجاب یک تیم بازجویی مشترک (JIT) برای تحقیق در مورد آتش‌سوزی و خرابکاری در محل اقامت فرمانده سپاه، معروف به خانه جناح، تشکیل داده است.

در جلسه بررسی، بازرس کل (IG) پنجاب یک به روز رسانی در مورد وضعیت صلح و امنیت ارائه کرد که به ریاست سرپرست سرپرست ایالت پنجاب محسن نقوی برگزار شد. در نتیجه، سرپرست CM یک JIT تشکیل داد تا به خرابکاری، آتش‌سوزی و محاصره در خانه جناح و سایر ساختمان‌های دولتی از جمله ستاد کل (GHQ) رسیدگی کند.

سرپرست CM به JIT دستور داد تا حوادث را بررسی کند و گزارش کاملی را تهیه کند که به دولت تحویل خواهد شد. در این میان، ژئوحصارکشی در تمام مناطقی که شاهد خرابکاری و آتش سوزی بوده اند، اجرا خواهد شد.

به گزارش ARY News، در همین حال، افرادی که در فعالیت های خشونت آمیز مانند محاصره، غارت و تخریب در خانه جناح و در GHQ شرکت داشتند، با کمک فیلم های دوربین های مدار بسته شناسایی شدند.

FIA پرونده هایی را بر اساس قانون ضد تروریسم علیه افرادی که در این مدت از سلاح هایی مانند اسلحه، چوب، سنگ و بمب های بنزینی استفاده می کردند، تشکیل داده است. افراد بیشتری بازداشت می شوند و در نهایت با موسیقی برای آسیب رساندن به اموال در مکان های دیگر روبرو خواهند شد.

سرپرست CM دستور داد تا تلاش ها برای پیگرد قانونی همه جنایتکاران افزایش یابد. به گفته وی، تمامی محاکمه های متخلفان در ATC انجام می شود و به ریاست سارنوالی دستور داده شده است که تمامی محاکمات را به سرعت تکمیل کند.

به گفته محسن نقوی هیچ فرد بی گناهی بازداشت نخواهد شد و از هیچ جنایتکاری در امان نخواهد ماند. به گزارش ARY News، قانون به کسانی که به ساختمان‌های ارتش و خانه جناح حمله می‌کنند اجازه فرار نمی‌دهد و هر متخلف با حقایق و شواهد به دادگاه معرفی می‌شود.

وزیر ارشد پنجاب در ادامه اعلام کرد که هیچ گونه تحملی برای فعالیت های جنایتکارانه وجود نخواهد داشت و برای متوقف کردن نقشه های شیطانی گروه های جنایتکار از نیرو استفاده خواهد شد.

قابل توجه است که پس از دستگیری عمران خان، رئیس این حزب از دادگاه عالی اسلام آباد، جمعیت عظیمی از حامیان تحریک انصاف در سراسر پاکستان تظاهرات خشونت آمیز گسترده ای برگزار کردند. ساعاتی پس از بازداشت او، اوباش به محل اقامت فرمانده سپاه و همچنین به GHQ حمله کردند.

عمران خان دو روز پس از بازداشت آزاد شده و به خانه بازگشته است. این قسمت تمرکز نظرسنجی های بعدی پنجاب را به طور کامل به دستگیری عمران خان، ناآرامی ها در سراسر کشور و درخواست برای آزادی او معطوف کرده است.