تگزاس بزرگترین ایالت ایالات متحده شد که درمان کودکان ترنسجندر را ممنوع کرد

تگزاس بزرگترین ایالت ایالات متحده شد که درمان کودکان ترنسجندر را ممنوع کرد

فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، روز جمعه قانون ممنوعیت درمان کودکان تراجنسیتی را امضا کرد

واشنگتن:

فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، روز جمعه قانون ممنوعیت درمان کودکان تراجنسیتی را امضا کرد و این ایالت را به بزرگترین ایالت در ایالات متحده تبدیل کرد که دسترسی جوانان به چنین مراقبت هایی را محدود می کند.

ابوت جا پای فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، یکی از هموطنان جمهوری خواه، که لایحه مشابهی را در ماه می امضا کرد، ادامه داد. تگزاس و فلوریدا دومین و سومین ایالت پرجمعیت آمریکا هستند.

قانون تگزاس متخصصان پزشکی را از تجویز مسدود کننده های هورمونی یا انجام جراحی های تغییر جنسیت برای افراد زیر 18 سال منع می کند. از اول سپتامبر اجرایی می شود.

این قانون شامل استثنایی برای افراد زیر سن قانونی است که در حال حاضر مسدود کننده های بلوغ یا هورمون درمانی دریافت می کنند، اما ایجاب می کند که آنها “دارای تجویزی را در یک دوره زمانی و به روشی که ایمن و از نظر پزشکی مناسب است، قطع کنند.”

حقوق تراجنسیتی ها به طور فزاینده ای به یک موضوع داغ در سیاست ایالات متحده تبدیل شده است و دموکرات ها اقداماتی مانند قوانین تگزاس و فلوریدا را به عنوان تجاوز به حقوق اساسی محکوم می کنند.

روز جمعه، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در تگزاس اعلام کرد که علیه ممنوعیت این ایالت شکایت خواهد کرد.

این سازمان حقوق بشر در توییتی نوشت: «ابوت نمی‌تواند جلوی رشد جوانان ترنس را در تگزاس بگیرد و ما او را برای اطمینان از آن به دادگاه خواهیم برد».

پس از تصویب این لایحه توسط قانونگذار ایالت تگزاس در ماه گذشته، سازمان های حقوقی ایالات متحده – از جمله ACLU تگزاس، و همچنین مرکز حقوقی حقوقی لامبدا و تراجنسیتی – گفتند که این قانون “مراقبت های بهداشتی ضروری از نظر پزشکی” را ممنوع می کند.

این گروه ها در بیانیه ای اعلام کردند: «لایحه 14 سنای تگزاس تنها مراقبت مبتنی بر شواهد را برای نارسایی جنسی برای افراد تراجنسیتی زیر 18 سال ممنوع می کند و هدف آن لغو مجوز پزشکی از پزشکان برای ارائه مراقبت هایی به بیمارانشان است که می دانند از نظر پزشکی ضروری است. .

بیش از دوازده ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان در ماه های اخیر ممنوعیت های مشابهی را تصویب کرده اند.

در ماه مارس، رئیس جمهور جو بایدن گفت که چنین “حمله هایی” به حقوق تراجنسیتی ها “غیرآمریکایی است و باید پایان یابد.”

بر اساس نظرسنجی آن سال توسط پروژه Trevor، یک سازمان غیرانتفاعی که در تلاش‌های پیشگیری از خودکشی در بین جوانان LGBTQ+ فعالیت می‌کرد، بیش از نیمی از جوانان تراجنسیتی و غیردودویی در تگزاس در سال 2022 به طور جدی به خودکشی فکر کرده بودند.

در این نظرسنجی آمده است: «جوانان LGBTQ ذاتاً به دلیل گرایش جنسی یا هویت جنسی خود مستعد خطر خودکشی نیستند، بلکه به دلیل نحوه بدرفتاری و انگ در جامعه در معرض خطر بیشتری قرار دارند».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)