تنظیم کننده ایالات متحده اصلاحاتی را در مورد برخی از بوئینگ های 777 پس از حوادث موتور پیشنهاد می کند

تنظیم کننده ایالات متحده اصلاحاتی را در مورد برخی از بوئینگ های 777 پس از حوادث موتور پیشنهاد می کند

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده گفت که این 777 مدل برای ایمنی نیاز به تغییراتی دارند. (فایل)

نیویورک:

تنظیم کننده هوانوردی ایالات متحده روز چهارشنبه تغییرات و بازرسی های ایمنی را در برخی از مدل های جت بوئینگ 777 به دنبال تعدادی از حوادث موتور پیشنهاد کرد.

جدیدترین و دراماتیک ترین آنها شامل یک موتور هواپیمای 777 خطوط هوایی یونایتد بود که اندکی پس از بلند شدن در فوریه آتش گرفت و زباله ها را بر فراز حومه دنور پراکنده کرد.

هیچ کس آسیب ندید، اما منجر به حذف تعداد زیادی 777 مجهز به موتورهای پرت اند ویتنی در سراسر جهان شد. اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دستور داده بود که تمامی موتورهای مشابه قبل از بازگشت هر یک از آن مدل ها به آسمان بررسی شود.

روز چهارشنبه اعلام شد که این 777 مدل برای ایمنی نیاز به تغییراتی دارند.

رگولاتور در بیانیه ای چهارشنبه با اشاره به سه حادثه از جمله حادثه بر فراز دنور گفت: FAA تشخیص داده است که اقدامات بیشتری برای رسیدگی به پیامدهای سطح هواپیما و شرایط ناایمن ناشی از خرابی تیغه فن موتور در حین پرواز ضروری است.

این مشکل «احتمالاً روی محصولات دیگری با همین نوع طراحی وجود دارد یا توسعه می یابد»، که گفته می شود 54 مورد در ایالات متحده و 128 مورد در سراسر جهان وجود دارد.

پیشنهاد نصب سپرهای زباله روی قسمتی از محفظه موتور، بررسی های جدید روی قسمت فن و آزمایش های مکرر روی مکانیزمی که قرار است در صورت آتش سوزی فعال شود را پیشنهاد کرده است.

این پیشنهادها که تا 28 دسامبر به طور رسمی منتشر نمی شوند، تا پایان ژانویه برای اظهار نظر باز هستند.

سخنگوی بوئینگ به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما از این دستورالعمل ها حمایت می کنیم که نشان دهنده کار ما با FAA برای بهبود طراحی موتورهای مورد بحث است.”

یونایتد ایرلاینز، تنها شرکت هواپیمایی آمریکایی که این مدل های 777 را اداره می کند، با تماس با خبرگزاری فرانسه، این پیشنهادات را “راه حل خوبی” توصیف کرد.

این شرکت گفت که بسیاری از هواپیماهای آسیب دیده در حال حاضر تحت بازرسی های پیشنهادی قرار گرفته اند.

یونایتد گفت: «ما انتظار داریم این هواپیماها اوایل سال آینده به ناوگان (عملیاتی) ما بپیوندند.

مقامات آمریکایی قبلاً گفته بودند که حتی قبل از حادثه دنور، تنظیم‌کننده‌های ایمنی هوایی بازرسی‌های دقیق‌تری را روی جت‌ها و موتورهای پرت اند ویتنی آن‌ها بررسی می‌کردند.

FAA سوابق بازرسی و تاریخچه نگهداری را پس از شکستگی تیغه فن موتور در جت هواپیمایی ژاپن در دسامبر 2020 بررسی کرد. این پرواز بدون آسیب به زمین نشست.

777 یکی از موفق ترین جت های تجاری بوئینگ است که با بیش از 60 شرکت هواپیمایی در سراسر جهان در خدمت است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)