ترتیب احتمالی علائم کووید به نوع ویروس کرونا بستگی دارد: مطالعه

ترتیب احتمالی علائم کووید به نوع ویروس کرونا بستگی دارد: مطالعه

طبق این مطالعه، ترتیب احتمالی علائم COVID-19 برای انواع مختلف متفاوت است. (نمایندگی)

فرشتگان:

بر اساس یک مطالعه، محتمل‌ترین ترتیب علائمی که بیماران مبتلا به کووید-19 تجربه می‌کنند، برای انواع مختلف ویروس SARS-CoV-2 متفاوت است.

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ایالات متحده می خواستند بدانند که آیا ترتیب علائم COVID-19 در بیماران از مناطق مختلف جغرافیایی یا با ویژگی های مختلف بیمار متفاوت است یا خیر.

آنها گفتند که شناسایی ترتیب شروع علائم بیماری های عفونی ممکن است به تمایز عفونت های علامت دار زودتر در یک جمعیت کمک کند و در نتیجه مداخلات غیر دارویی را ممکن می کند و گسترش بیماری را کاهش می دهد.

این مطالعه که در مجله PLOS Computational Biology منتشر شد، از رویکرد مدل‌سازی برای پیش‌بینی ترتیب علائم در مجموعه‌ای از 373883 مورد در ایالات متحده بین ژانویه تا مه 2020 استفاده کرد.

محتمل‌ترین ترتیب علائم بین شیوع اولیه در چین – جایی که تب اغلب قبل از سرفه، و تهوع یا استفراغ علامت سوم رایج بود – و گسترش بعدی به ایالات متحده متفاوت بود.

در ایالات متحده، سرفه به احتمال زیاد اولین علامت بود و اسهال یک علامت سوم شایع تر بود.

با تجزیه و تحلیل داده های اضافی از برزیل، هنگ کنگ و ژاپن، تیم نشان داد که ترتیب متفاوت علائم نه با منطقه جغرافیایی، آب و هوا، یا ویژگی های بیمار، بلکه با انواع SARS-CoV-2 مرتبط است.

وجود نوع D614G در یک منطقه – که در اوایل سال 2020 در ایالات متحده غالب بود – با احتمال بالاتر سرفه همراه بود که اولین علامت COVID-19 بود که بیماران تجربه کردند.

به گفته محققان، با تغییر ژاپن از سویه مرجع اصلی ووهان به نوع D614G، ترتیب علائم نیز تغییر کرد.

نویسندگان مطالعه فرض می کنند که افزایش انتقال D614G می تواند با ترتیب علائم مرتبط باشد.

آنها افزودند: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که ترتیب علائم می‌تواند با جهش در بیماری‌های ویروسی تغییر کند و این احتمال را افزایش می‌دهد که نوع D614G بیشتر قابل انتقال است، زیرا افراد آلوده قبل از ناتوانی در تب، احتمال بیشتری دارد که در مکان‌های عمومی سرفه کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)