ترامپ اعتراف کرد که اسناد محرمانه در مورد ایران را نگه داشته است – CNN – RT World News

گزارش ها حاکی از آن است که دادستان های ایالات متحده به ضبطی دست یافته اند که در آن رئیس جمهور سابق سندی مبنی بر حمله احتمالی به تهران را تایید می کند.

سی ان ان روز چهارشنبه با استناد به یک فایل صوتی ضبط شده که توسط دادستان های فدرال در تحقیق درباره سوء استفاده وی از اسرار دولتی به دست آمده است، گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده اعتراف کرده است که یک سند محرمانه در مورد حمله احتمالی به ایران را حفظ کرده است.

سی ان ان به نقل از افراد ناشناس که با تحقیقات آشنا هستند، گفت: ترامپ در مورد ضبط ژوئیه 2021 اظهار داشت که مایل است این اطلاعات را به اشتراک بگذارد، اما از محدودیت هایی در توانایی خود برای از حالت طبقه بندی اسناد پس از ترک قدرت آگاه بود. بحث در مورد حمله پیشنهادی ایران در ضبط یک جلسه بسیار طولانی‌تر حدود دو دقیقه طول کشید.

به گزارش سی ان ان، این دیدار به عنوان یک مدرک کلیدی در تحقیقات جنایی درباره دستکاری ترامپ با مواد طبقه بندی شده توسط بازرس ویژه آمریکا، جک اسمیت، ظاهر شده است. این رسانه اضافه کرد که کارکنان آن به این ضبط گوش ندادند و برای توصیف آن به منابع ناشناس خود اعتماد کردند.

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در حال بررسی جنایات احتمالی مربوط به برداشتن اسناد ترامپ از کاخ سفید در هنگام خروج ترامپ در ژانویه 2021 است. ماموران FBI بیش از 100 سند را در جریان یورش به اقامتگاه وی در مار-آ-لاگو کشف و ضبط کردند. استراحتگاه در فلوریدا در آگوست گذشته. رئیس جمهور سابق مدعی شده است که مواد مورد بحث بوده است “به طور خودکار از حالت طبقه بندی خارج شد” وقتی آنها را گرفت. او همچنین وزارت دادگستری را به افشای غیرقانونی اطلاعات از تحقیقات خود متهم کرده است.

سی ان ان گفت که دادستان ها از شاهدان در مورد ضبط صوتی در حین شهادت در برابر هیئت منصفه فدرال سوال کرده اند. مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، از جمله افرادی است که بازرسان درباره این حادثه از او سوال کرده اند.


ترامپ شروع مبارزات انتخاباتی رقیب جمهوریخواه را به سخره گرفت

طبق گزارش ها، این دیدار در باشگاه گلف بدمینستر، نیوجرسی، ترامپ برگزار شد و شامل دو نفر بود که روی زندگی نامه ای درباره مارک میدوز رئیس سابق کارکنان کاخ سفید کار می کردند. بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان از جمله مارگو مارتین، دستیار ارتباطات ترامپ، فاقد مجوزهای امنیتی لازم برای دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده بودند.

سی‌ان‌ان گفت، کتاب میدوز شامل اشاره‌ای به چیزی است که به نظر می‌رسد همان جلسه باشد، که طی آن ترامپ «گزارش چهار صفحه‌ای را که توسط خود مارک میلی تایپ شده بود» در مورد برنامه‌های ژنرال برای حمله به ایران به یاد می‌آورد. برنامه ها مستقر هستند “اعداد عظیم” از نیروها این رسانه افزود که به گفته منابع خود، میلی این سند را تولید نکرده است.

ترامپ در حال حاضر به عنوان نامزد اصلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 در نظرسنجی است. او از زمانی که ماه گذشته در شهر نیویورک به اتهام جعل سوابق تجاری متهم شد، شاهد افزایش حمایت رای دهندگان بوده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: