بریتانیایی ها برای اولین بار به پادشاه خود سوگند یاد کردند – RT World News

اسقف اعظم کانتربری خواستار تشکیل یک گروه کر متشکل از میلیون ها نفر برای قرائت عهد وفاداری به سلطنت بریتانیا خواهد شد.

مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز سوم در هفته آینده شامل دعوتی از همه مردم بریتانیا خواهد شد تا با پادشاه جدید و فرزندان او سوگند وفاداری خود را اعلام کنند. “گروه کر میلیونی.”

این مراسم به گونه ای اصلاح شده است که شامل الف “ادای احترام به مردم” به جای سنتی “تقدیر از همسالان” که در آن دوک‌ها طبق برنامه‌هایی که در روز شنبه توسط کلیسای انگلستان اعلام شد، وفاداری خود را به حاکم متعهد می‌کنند.

اسقف اعظم کانتربری جاستین ولبی تماس خواهد گرفت “همه افراد حسن نیت” در بریتانیا و مناطق آن – کسانی که در مراسم در کلیسای وست مینستر شرکت می کنند و کسانی که از تلویزیون یا اینترنت تماشا می کنند – نذرهای زیر را بخوانند: «سوگند یاد می‌کنم که با اعلیحضرت و وارثان و جانشینان تو طبق قانون بیعت خواهم کرد، پس خدایا مرا یاری کن». سپس اسقف اعظم اعلام خواهد کرد، «خدا پادشاه را حفظ کند» و از همه بخواهید که پاسخ دهند: «خدا پادشاه چارلز را نجات دهد. زنده باد شاه چارلز باشد که شاه تا ابد زنده بماند.»


بایدن از تاجگذاری پادشاه چارلز صرف نظر کرد - تلگراف

تعهد عمومی در میان چندین اصلاحیه در مراسمی با سنت‌های باستانی است که قدمت برخی از آن‌ها نزدیک به نیم هزاره است. «امید ما در آن نقطه است، زمانی که اسقف اعظم مردم را دعوت می کند تا به آن بپیوندند، مردم در هر کجا که هستند، اگر خودشان در خانه تماشا می کنند، تلویزیون را تماشا می کنند، این را با صدای بلند بیان کنند، این حس یک فریاد بزرگ در اطراف است. ملت و سراسر جهان از پادشاه حمایت می کنند.» سخنگوی کاخ لمبث گفت.

در میان دیگر تغییرات در مراسم سنتی، مراسم تاجگذاری شامل روحانیون زن خواهد بود که نقش برجسته ای را ایفا می کنند و رهبران مذاهب دیگر برای این مراسم ارقامی از جمله ردای، انگشتر و دستبندهای شاه را به او تقدیم می کنند. یک سرود به زبان‌های ولزی، اسکاتلندی و گالیک ایرلندی خوانده خواهد شد. این سرویس ضمن افزودن، سنت را جشن خواهد گرفت “عناصر جدید که منعکس کننده تنوع جامعه معاصر ما هستند،” اسقف اعظم گفت.

با این حال، پادشاه چارلز سوم سوگندهای سنتی، از جمله تعهد به حفظ را خواهد پذیرفت “مذهب اصلاح شده پروتستان.” اسقف اعظم در مقدمه سوگند یاد می کند که کلیسای انگلستان به دنبال ایجاد محیطی است که در آن “مردم با هر ادیان و عقیده ممکن است آزادانه زندگی کنند.”

بیشتر بخوانید:
ستارگان موسیقی از اجرا در مراسم تاجگذاری پادشاه خودداری می کنند – رسانه

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: