برچسب توییتر “با بودجه دولت” بی بی سی روزنامه نگاران را تحریک می کند – RT World News

صدا و سیما اصرار دارد که علیرغم اینکه با هزینه اجباری تأمین مالی می شود، بودجه دولتی نیست

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، با برچسب زدن این شبکه تلویزیونی بریتانیایی با بی‌بی‌سی مخالفت کرده است. «رسانه‌های دولتی» سازمان. بی‌بی‌سی دریافت پول دولتی را رد می‌کند و مدافعان آن ادعا می‌کنند که تامین مالی توسط دولت بریتانیا با تامین مالی توسط مردم بریتانیا متفاوت است.

توییتر این برچسب را در اوایل این هفته به حساب اصلی بی‌بی‌سی اعمال کرد، پس از اینکه به شبکه تلویزیونی آمریکایی NPR با برچسب مشابهی که آن را توصیف می‌کرد “رسانه های وابسته به دولت آمریکا.” در حالی که توییتر قبلاً چنین برچسب هایی را برای رسانه های خارجی – مانند RT و CGTN چین در نظر گرفته بود، ماسک گفت که استفاده از آن برای NPR “دقیق به نظر می رسد.”

برچسب NPR به خواندن تغییر کرد «رسانه‌های دولتی» پس از اعتراض لیبرال های آمریکایی.

بی‌بی‌سی با دریافت این برچسب سرخورده شد. ما در حال صحبت با توییتر هستیم تا این مشکل را در اسرع وقت حل کنیم. این پخش کننده در بیانیه ای در روز یکشنبه گفت. بی بی سی مستقل بوده و همیشه بوده است. ما توسط مردم بریتانیا از طریق هزینه مجوز تأمین مالی می‌شویم.»

بیشتر بخوانید:
پخش کننده آمریکایی برچسب “state” در توییتر دریافت می کند

مدافعان بی بی سی در توییتر به هزینه مجوز به عنوان دلیلی بر استقلال این شبکه اشاره کردند. جیک کانتر، خبرنگار ددلاین، بی‌بی‌سی استدلال کرد، “از طریق سیستمی به نام هزینه مجوز توسط مردم بریتانیا تامین می شود. فعالیت‌های بی‌بی‌سی و تصمیم‌گیری سرمقاله کاملاً مستقل از دولت است.

با این حال، نظرات اشاره کرد که هزینه مجوز “مالیات دولتی است به جز نام.”

این هزینه که توسط دولت تعیین می‌شود، پرداخت سالانه 159 پوند (197 دلار) است که هر خانواری که تلویزیون یا دستگاهی دارد که قادر به دریافت برنامه‌های تلویزیونی باشد، بدهکار است. بی‌بی‌سی پیمانکارانی را برای بازدید از خانه‌های مظنونان فراری استخدام می‌کند و کسانی که از پرداخت پول خودداری می‌کنند می‌توانند توسط پخش کننده تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. ماه گذشته تلگراف گزارش داد حدود 45000 نفر در سال به دلیل عدم پرداخت مجوز تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

دفتر آمار ملی بریتانیا این هزینه را به عنوان مالیات طبقه بندی می کند و بی بی سی به عنوان بخشی از بخش دولت مرکزی از اقتصاد انگلستان

علاوه بر تعیین هزینه مجوز تلویزیون، دولت مستقیماً به سرویس جهانی بی‌بی‌سی کمک مالی می‌کند و بخش «اقدام رسانه‌ای» بی‌بی‌سی را تأمین مالی می‌کند. این بخش که توسط دولت های ایالات متحده، کانادا، نروژ، سوئد، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و بنیاد بیل و ملیندا گیتس نیز تامین می شود، به 22 کشور در حال توسعه کمک می کند. “اطلاعاتی که می توانند به آنها اعتماد کنند” بر اساس وب سایت بی بی سی

در حالی که بی بی سی اعلام کرد که از نظر سرمقاله مستقل است، ارتباطات داخلی منتشر شده توسط گاردین در ماه گذشته نشان داد که سردبیران آن از خبرنگاران خواسته اند از استفاده از این اصطلاح خودداری کنند. “تعطیلی” هنگام صحبت در مورد واکنش دولت به همه گیری کووید-19، تحت دستور مستقیم دولت. علاوه بر این، به روزنامه نگاران دستور داده شد که به دلیل شکایات دولت، بیشتر از حزب کارگر مخالف انتقاد کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: