برلوسکونی به سرطان خون مبتلا شد – RT World News

نخست وزیر اسبق ایتالیا روز چهارشنبه به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستانی در میلان بستری شد

پزشکان وی روز پنجشنبه تایید کردند سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر چهار دولت ایتالیا و یکی از برجسته ترین شخصیت های تجاری و سیاسی این کشور، به سرطان خون مبتلا شده و در مراقبت های ویژه بستری شده است. این بازیکن 86 ساله روز چهارشنبه پس از شکایت از مشکلات تنفسی در بیمارستانی در میلان بستری شد.

سیلویو برلوسکونی در حال حاضر برای درمان عفونت ریه تحت مراقبت های ویژه است. بیانیه ای که توسط تیم پزشکی وی در بیمارستان سن رافائله میلان منتشر شد، روز پنجشنبه از طریق خبرگزاری آنسا اعلام شد. آنها همچنین تایید کردند که او مبتلا به لوسمی میلومونوسیتی مزمن است که به بیماری ریوی کمک کرده است.

“این رویداد عفونی در چارچوب یک بیماری مزمن خونی است که او مدتی ناقل آن بوده است.” اضافه کرد. تیم پزشکی که توسط آلبرتو زانگریلو، پزشک شخصی برلوسکونی اداره می شود، گفت: “استراتژی درمانی” برای محدود کردن اجرا خواهد شد “اثرات منفی” از وضعیت او

برلوسکونی شب آرامی را سپری کرد، وضعیت او پایدار است. آنتونیو تاجانی، معاون نخست وزیر ایتالیا که وزیر امور خارجه نیز هست، روز پنجشنبه به تلویزیون RAI گفت. “همه ما می خواهیم خوش بین باشیم و امیدواریم که شیر به زودی برای به دست گرفتن مسئولیت حزب بازگردد. او رهبر سیاسی ماست و البته هرگز تسلیم نمی شود.»


برلوسکونی در دادگاه «گل های بهره» تبرئه شد

برلوسکونی رهبری حزب فورزا ایتالیا را برعهده دارد که بخشی از ائتلاف جناح راست به رهبری نخست وزیر جورجیا ملونی را تشکیل می دهد، اگرچه او نقشی در دولت ندارد.

خبرگزاری آنسا گزارش داد که نخست وزیر سابق دوره شیمی درمانی را روز چهارشنبه آغاز کرد و افزود که وضعیت وی تا روز پنجشنبه پایدار است.

حزب فورزا ایتالیا نیز روز پنجشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و تاکید کرد که برلوسکونی خواستار آن شده است “حداکثر تعهد” در مجلس پس از بستری شدن در بیمارستان.

برلوسکونی که اغلب بحث‌برانگیز است، دهه‌هاست که در سیاست ایتالیا نقشی نیمه دائمی داشته است. او بین سال‌های 1994 تا 1995، 2001 تا 2006، و 2008 تا 2011 نخست‌وزیر بود. او پس از محکومیت به تقلب مالیاتی به مدت شش سال از سیاست تعلیق شد، اما سال گذشته پس از انتخابات ملی به سنای ایتالیا بازگشت.

این غول سابق رسانه ای در طول مدت تصدی خود در اجلاس قوه مقننه ایتالیا با رسوایی های متعددی مواجه شده است. او بیش از 30 بار به اتهام جنایاتی از جمله سوء استفاده از مقام، افترا و ارتباط با مافیا محاکمه شده است.

در سال 2011، او به اتهام داشتن رابطه جنسی با یک فاحشه زیر سن قانونی در یکی از مهمانی‌های بدنام «بونگا بونگا» مورد بازجویی قرار گرفت، اما بعداً پس از اینکه قاضی متوجه شد برلوسکونی از زیر سن قانونی این دختر بی‌اطلاع است، تبرئه شد. برلوسکونی ادعاهای علیه خود را رد کرد.

خارج از سیاست، برلوسکونی به خاطر کارش در ساخت بزرگترین شبکه تلویزیونی ایتالیا و همچنین مالکیت سابق تیم فوتبال آث میلان شناخته شده است. او در سال های اخیر دچار مشکلات سلامتی مختلفی شده است که در سال 2016 نیاز به عمل جراحی قلب و همچنین ابتلا به سرطان پروستات داشته است. وی در سال 2020 به کووید-19 مبتلا شد که منجر به ویزیت چندین بیمارستان شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: