بازیکنان مشهور فوتبال

سایت بیوگرافی فوتبال ، بیو فوتبالی برای شما لیست بازیکنان مشهور فوتبال در تمام دوران را آماده کرده است. بازیکنان فوتبال افرادی ورزشی هستند که در سطح حرفه ای فوتبال بازی می کنند. فوتبال یک ورزش گروهی است که شامل ضربه زدن به توپ با پا برای زدن گل می شود. انواع مختلفی از فوتبال مانند فوتبال آمریکایی، فوتبال کانادایی، فوتبال اتحادیه، لیگ راگبی و اتحادیه راگبی وجود دارد. فوتبال یک ورزش بسیار محبوب است، این واقعیت با حضور 250 میلیون بازیکن فوتبال در جهان ثابت شده است.

 

کریستیانو رونالدو

تاریخ تولد: 5 فوریه 1985

محل تولد: فونچال، پرتغال

کریستیانو رونالدو، بازیکن فوتبال پرتغالی که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران شناخته می شود، یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان است.

او یک مهاجم همه کاره است که می تواند در هر دو جناح و همچنین در مرکز زمین بازی کند. او اولین اروپایی است که 100 گل بین المللی به ثمر رسانده است.

لیونل مسی

تاریخ تولد: 24 ژوئن 1987

محل تولد: روزاریو، آرژانتین

لیونل مسی که یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان و یک گلزن پرکار به حساب می‌آید، رکوردهای متعددی را در دوران بازیگری خود شکسته و به ثبت رسانده است.

یکی دیگر از اسطوره های فوتبال، دیگو مارادونا، به عنوان جانشین او، فوق ستاره آرژانتینی نیز یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان است.

نیمار

تاریخ تولد: 5 فوریه 1992

محل تولد: موگی داس کروز، ایالت سائوپائولو، برزیل

نیمار در میان بهترین بازیکنان فوتبال جهان در حال حاضر عضو تیم ملی برزیل و باشگاه پاریس سن ژرمن فرانسه است.

این گلزن پرکار اولین بازی خود را با سانتوس انجام داد و قبل از پیوستن به پاری سن ژرمن در بارسلونا بازی کرد و او را به گران ترین بازیکن جهان تبدیل کرد. او در سال 2016 تیم ملی برزیل را به اولین مدال طلای المپیک خود رساند.

زلاتان ابراهیموویچ

تاریخ تولد: 3 اکتبر 1981

محل تولد: مالمو، سوئد

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست حرفه ای سوئدی در حال حاضر به عنوان مهاجم برای باشگاه سری آ آ.سی میلان بازی می کند.

او که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین مهاجمان نسل خود شناخته می شود، یکی از پرافتخارترین فوتبالیست های فعال در جهان است. او بهترین گلزن تاریخ سوئد است. او فردی گستاخ است و در چندین حادثه خشونت آمیز با هم تیمی هایش شرکت داشته است.

دیوید بکهام

تاریخ تولد: 2 مه 1975

محل تولد: لیتون استون، لندن، انگلستان

دیوید بکهام یک فوتبالیست سابق انگلیسی است که یک فوق ستاره فوتبال در داخل زمین و یک دلقک در خارج از زمین بود.

بکهام، بازیکن سابق منچستریونایتد، رئال مادرید و میلان، در میان دیگران، متخصص ضربات ایستگاهی، ارسال کننده درخشان توپ و اولین بازیکن انگلیسی بود که در چهار کشور قهرمان لیگ شد.

اشتیاق او به فوتبال، کاریزما و سبک مد، او را به یک شهرت بین المللی تبدیل کرده است.

رونالدینیو

تاریخ تولد: 21 مارس 1980

محل تولد: پورتو آلگره

رونالدینیو که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال در تمام دوران شناخته می شود، نقش مهمی در پیروزی برزیل در جام جهانی 2002 ایفا کرد.

بعداً به بارسلونا کمک کرد تا دو لالیگا و یک عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد.

دو بار بهترین بازیکن سال فیفا، که در سال 2018 بازنشسته شد، به دلیل مهارت های فنی و خلاقیت خود شناخته شده بود.

گرت بیل

تاریخ تولد: 16 جولای 1989

محل تولد: کاردیف، ولز

گرت فرانک بیل، بازیکن کاریزماتیک فوتبال ولزی، قبل از پیوستن به رئال مادرید در سال 2013، با مبلغی بیش از رکورد قبلی کریستیانو رونالدو، به طور گسترده برای باشگاه فوتبال ساوتهمپتون و تاتنهام هاتسپر بازی کرد.

گرت بیلز که به سرعت و دقت خود شهرت دارد، کاپیتان تیم ملی ولز نیز هست و به صورت قرضی از رئال مادرید برای تاتنهام هاتسپور بازی می کند.

رابرت لواندوفسکی

تاریخ تولد: 21 اوت 1988

محل تولد: ورشو، لهستان

روبرت لواندوفسکی که یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان محسوب می شود، برای باشگاه بایرن مونیخ بوندس لیگا بازی می کند و به عنوان کاپیتان تیم ملی لهستان را رهبری می کند.

لواندوفسکی که به دلیل توانایی استثنایی در گلزنی و مهارت‌های ضربه‌ای معروف است، چندین جایزه از جمله عنوان بهترین بازیکن سال لهستان را برای هشت سال متوالی کسب کرده است.

علاوه بر این، او همچنین یک سرمایه گذار خطرپذیر است.

لوئیس سوارز

تاریخ تولد: 24 ژانویه 1987

محل تولد: سالتو، اروگوئه

لوئیس سوارز، کودک مورد علاقه اوروگوئه‌ای، کودک مورد علاقه او، به خاطر توپ بدنام و همچنین گاز گرفتن حریفان، در اخبار بوده است.

او اکنون برای اتلتیکو مادرید بازی می کند و پیش از این نماینده بارسلونا و لیورپول بوده و تا به امروز 19 جام در دوران حرفه ای خود کسب کرده است. او بهترین گلزن اروگوئه در تمام دوران است.

جانلوئیجی بوفون

تاریخ تولد: 28 ژانویه 1978

محل تولد: کارارا، ایتالیا

جانلوئیجی بوفون یک فوتبالیست ایتالیایی است که اغلب به عنوان بهترین دروازه بان تمام دوران شناخته می شود.

بوفون اولین دروازه‌بانی بود که جایزه پای طلایی را دریافت کرد، در سال 2004 در لیست 100 فیفا پله قرار گرفت. در سال 2019، او به عنوان سفیر حسن نیت برای برنامه جهانی غذای سازمان ملل انتخاب شد.

 

منبع : https://biofootballi.win/famous-players/