ایلان ماسک می‌گوید که نمی‌خواهد کنترل شرکت‌هایش را به فرزندانش بدهد

ایلان ماسک می‌گوید که نمی‌خواهد کنترل شرکت‌هایش را به فرزندانش بدهد

ایلان ماسک در کنار پسر 4 ساله اش.

ایلان ماسک میلیاردر از زمانی که در اواخر اکتبر پلتفرم میکروبلاگینگ توییتر را تصاحب کرد، هر روز خبرساز شد. مدیرعامل تسلا، اسپیس ایکس و توییتر، که دومین فرد ثروتمند جهان نیز هست، نظرات خود را در مورد برنامه ریزی جانشین پروری و مشارکت فرزندانش در کسب و کارش به اشتراک گذاشته است. در مصاحبه با مجله ی وال استریت (WSJ)، این میلیاردر اظهار داشت که قصد ندارد در آینده نزدیک شرکت های خود را به فرزندانش واگذار کند.

این میلیاردر مدعی شد افرادی را در ذهن دارد که در صورت ناتوانی او می توانند تجارت او را اداره کنند. با این حال، او معتقد است که این اشتباه بود که مدیران شرکت‌ها یا سهام رای خود را به فرزندانشان بدهند.

او در طول مصاحبه گفت: “من قطعاً از مدرسه ای نیستم که به طور خودکار برخی از سهام شرکت ها را به فرزندانم بدهم، حتی اگر آنها هیچ علاقه یا تمایل یا توانایی مدیریت شرکت نداشته باشند. فکر می کنم این یک اشتباه است.”

او همچنین اظهار داشت که «جانشینی» یکی از «سخت‌ترین مشکلات دیرینه» است. “از طلوع تاریخ این بلای جان کشورها، پادشاهان و مدیران عامل بوده است. هیچ راه حل واضحی وجود ندارد. منظورم این است که افراد خاصی وجود دارند که به عنوان آنها شناسایی شده اند که به هیئت مدیره گفته ام، ببینید، اگر اتفاقی غیرمنتظره برای من رخ دهد، این توصیه من است. بنابراین در همه موارد، هیئت مدیره از توصیه من آگاه است. این به آنها بستگی دارد. آنها ممکن است مسیر متفاوتی را انتخاب کنند، اما در بدترین حالت ممکن است، این کسی است که باید شرکت را اداره کند.” به WSJ گفت.

“سؤال کنترل سوال بسیار سخت تری است و چیزی است که من با آن دست و پنجه نرم می کنم و رک و پوست کنده برای ایده ها آماده هستم، زیرا مطمئناً درست است که شرکت هایی که من ایجاد کرده ام و در حال ایجاد آنها در مجموع دارای قابلیت های عظیمی هستند. و بنابراین سرپرستی آنها فوق العاده مهم هستند.”

ایلان ماسک دارای پسر 4 ساله AE A-12 و دختر Exa Dark Siderael Musk، معروف به Y با گریمز است. این زوج پس از جدایی در سپتامبر سال گذشته، فرزندان خود را با هم والدین می کنند. علاوه بر این، او به طور مخفیانه در نوامبر 2021 با Shivon Zilis، مدیر پروژه در شرکت Neuralink صاحب دوقلو شد. او با همسر اولش جاستین ویلسون، دوقلوهای 18 ساله ویویان جنا ویلسون و گریفین، و همچنین سه قلوهای کای، دامیان و ساکس که در سال 2006 به دنیا آمدند، شریک است. مجله مردم.