ایلان ماسک استارت‌آپ هوش مصنوعی – RT World News را راه‌اندازی کرد

این کارآفرین میلیاردر قبلاً در مورد خطرات عمیقی که هوش مصنوعی برای بشریت ایجاد می کند هشدار داده بود.

بر اساس سوابق تجاری دولتی، ایلان ماسک، رئیس تسلا و اسپیس ایکس، یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI Corp. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ماسک نام رسمی توییتر را به X Corp تغییر داد و به برنامه‌هایی برای ایجاد یک توئیتر اشاره کرد “برنامه همه چیز” به سادگی دوبله شده “ایکس.”

این استارت‌آپ هوش مصنوعی در 9 مارس در نوادا ثبت شد، طبق پرونده‌های ایالتی، ماسک به‌عنوان مدیر این شرکت معرفی شد. جرد بیرچال، مدیر اجرایی سابق مورگان استنلی، که همچنین به عنوان مدیر عامل شرکت Neuralink ماسک فعالیت می کند، به عنوان منشی معرفی شد.

طبق منابعی که وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز در روز جمعه به آنها اشاره کردند، شرکت X.AI قصد دارد با OpenAI، سازنده برنامه چت مبتنی بر هوش مصنوعی که به طور فزاینده ای محبوب است، رقابت کند. در حالی که ماسک در سال 2015 به تأسیس OpenAI کمک کرد، او سه سال بعد از هیئت مدیره آن جدا شد و از آن زمان به شدت از این شرکت انتقاد کرد و گفت که این شرکت تبدیل به یک شرکت شده است. “شرکت منبع بسته با حداکثر سود به طور موثر توسط مایکروسافت کنترل می شود.”


ماسک خواستار توقف هوش مصنوعی است

در حالی که ماسک هنوز برنامه‌های خود را برای تجارت هوش مصنوعی فاش نکرده است، طبق گزارش‌ها، او تیمی از محققان و مهندسان نرم‌افزار را برای این سرمایه‌گذاری گرد هم آورده است. هزاران پردازنده گرافیکی پرقدرت را ایمن کرد، به گزارش FT این نشریه خاطرنشان کرد که ماسک همچنین با سرمایه گذاران دو شرکت دیگرش، اسپیس ایکس و تسلا، درباره سرمایه گذاری در این پروژه گفتگو کرده است.

نام شرکت جدید مطابق با مضمون “X” است که در چندین تجارت ماسک دیده می شود، به طوری که میلیاردر شرکت توییتر را مجدداً نامگذاری کرده است. “X Corp.” اوایل این هفته. او قبلا سقوط کرده است نکات مرموز در مورد برنامه هایی برای یک “برنامه همه چیز” تماس گرفت “ایکس،” اگرچه مشخص نیست که آیا پروژه هوش مصنوعی مرتبط است یا خیر.


یک محقق ارشد هوش مصنوعی هشدار داد: «همه روی زمین خواهند مرد

ورود مجدد آشکار ماسک به دنیای هوش مصنوعی تنها چند هفته پس از امضای نامه‌ای سرگشاده او در کنار بیش از 1000 محقق و مدیر فنی انجام می‌شود که در آن هشدار داده بود که هوش مصنوعی می‌تواند جلوه کند. “خطرات عمیق برای جامعه و بشریت.” این نامه خواستار جهانی شدن بود “مکث” در توسعه هوش مصنوعی برای “حداقل شش ماه” به منظور. واسه اینکه. برای اینکه “به جامعه فرصت سازگاری بدهیم” به فناوری به سرعت در حال پیشرفت

ماسک در جریان رویداد تسلا در ماه گذشته گفت “هوش مصنوعی به من استرس می دهد” فراخوانی آن “فناوری کاملا خطرناک” در حین اعتراف “ممکن است برای تسریع آن کارهایی انجام داده باشم.” با توجه به این نگرانی‌ها، مشخص نیست که او به دنبال چه کاری با X.AI Corp، آخرین شرکت در صف طولانی شرکت‌های فناوری است که ماسک آن را تأسیس یا رهبری می‌کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: