ایران موشک های میان بردی را به نمایش می گذارد که می تواند به اسرائیل برسد – RT World News

تهران اولین نگاهی به موشک کروز هویزه به مردم سراسر جهان داده است که گفته می شود کپی مدل Kh-55 ساخت شوروی است که بر روی یک جت جنگنده ایرانی نصب شده است.

خبرگزاری تسنیم ایران روز سه شنبه عکسی از یک جنگنده سوخو 24 ساخت روسیه متعلق به نیروی هوایی ارتش که بر روی یک موشک کروز استراتژیک نصب شده است، در توییتر خود منتشر کرد. این تصویر در حالی منتشر شد که سردار سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از پایگاه هوایی شهید دوران بازدید کرد.

گفته می شود این تسلیحات موشک کروز هویزه است که بخشی از خانواده موشک های سومار است. بسیاری در خارج از ایران معتقدند که از Kh-55 روسیه/شوروی گرفته شده است.

این موشک که برای اولین بار در سال 2019 در بحبوحه جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 1979 در معرض دید عموم قرار گرفت، بیش از 1350 کیلومتر برد دارد. گفته می شود برد عملیاتی این موشک به این معنی است که رقیب اصلی اسرائیل در فاصله ی مورد حمله قرار گرفته است.

در حالی که ایران به عنوان یک موشک دوربرد از آن یاد می کند، آمارهای عملکرد آن نشان می دهد که این موشک فقط دارای قابلیت برد متوسط ​​است. این موشک قبلاً توسط ایران به عنوان موشک زمین به زمین نصب شده بود.