ایران با وجود مسدود شدن اینستاگرام – RT World News انگلیس را به خاطر اقدام فلسطینیان به شدت انتقاد می کند

وزارت امور خارجه ایران انتقادات خود از انگلیس را به دلیل شناسایی حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی مضاعف کرده و مدعی است این اقدام انگلیس تنها ابزاری برای جرم انگاری حمایت از آرمان فلسطین است.

به گزارش رسانه های ایران، پست اینستاگرامی که روز شنبه توسط حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به اشتراک گذاشته شده بود، توسط این غول شبکه های اجتماعی حذف شده است. امیرعبداللهیان به تصمیم دولت بریتانیا برای معرفی حماس به عنوان یک سازمان تروریستی انتقاد کرده و حمایت خود را از فلسطینیان تکرار کرده است.

حقوق مردم فلسطین با تحریف واقعیت ها قابل تضییع نیست. به گزارش رسانه های محلی، پست حذف شده خوانده شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در توییتی بر موضع تهران تاکید کرد. نامگذاری های تروریستی توسط کشورهای غربی به ابزاری برای جرم انگاری حمایت مردمی از آرمان فلسطین تبدیل شده است. این سخنگو نوشت و افزود: این #تعیین_های ساختگی فقط گروه هایی را که در برابر آپارتاید اسرائیل مقاومت می کنند، هدف قرار نمی دهند، بلکه در ابتدا جوامع مدنی این کشورها را هدف قرار می دهند.

روز جمعه، پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، حماس را به طور کامل غیرقانونی اعلام کرد و آن را یک گروه تروریستی خواند. این اقدام توسط دولت اسرائیل پیش‌رفته شد و بریتانیا را به دلیل رهبری آن تحسین کرد.

حماس که در سال 2007 و در پی پیروزی انتخاباتی در سال 2006 کنترل کامل غزه را به دست گرفت، قبلاً توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده ممنوع شده بود.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که حق دارد با تمام ابزارهای موجود در برابر اشغال مقاومت کند. “از جمله مقاومت مسلحانه.”

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!