اولاند در تماس با شوخی های روسی – RT World News اعتراف شوکه کننده می کند

رئیس جمهور سابق فرانسه تایید کرد که فرانسه و اتحادیه اروپا “شرکت کنندگان” در مناقشه اوکراین هستند

فرانسوا اولاند تایید کرده است که اتحادیه اروپا و فرانسه مستقیما در درگیری مسلحانه در اوکراین مشارکت دارند، علیرغم اینکه پاریس رسما چنین ادعاهایی را رد کرده است.

رئیس جمهور سابق فرانسه ناخواسته در مورد وضعیت اوکراین با شوخی های روسی ووان و لکسوس که وانمود می کردند پیوتر پوروشنکو رئیس جمهور سابق اوکراین هستند صحبت کرد.

در جریان این گفتگو، اولاند اعلام کرد که طرف کی یف است و “به طور کامل از اوکراین حمایت می کند” اضافه کردن که هر جا که بتوانم صحبت کنم، همیشه از اوکراین می خواهم که تسلیحات مورد نیازش را فراهم کند.

او به پوروشنکو اعتراف کرد که اتحادیه اروپا و فرانسه هستند “شركت كنندگان” در درگیری اما توضیح داد که آنها نمی خواهند آشکارا دخالت خود را اعلام کنند، زیرا می ترسند روسیه بتواند انتقام بگیرد.

آنها نمی‌خواهند به یک طرف متخاصم تبدیل شوند به این معنا که روسیه می‌تواند از حمایت آنها به عنوان بهانه‌ای برای اقدام علیه یک کشور اروپایی همسایه استفاده کند و جهان را به جنگی بکشاند که فراتر از اوکراین است. اولاند گفت.

رئیس جمهور سابق پیش بینی کرد که نتیجه مناقشه اوکراین، توازن جدید قدرت جهانی را شکل خواهد داد و این “اگر اوکراین برنده شود، چیزی که من از صمیم قلب می خواهم، آنگاه به عنوان ردی برای رژیم های خودکامه عمل خواهد کرد.” مانند چین، ایران و ترکیه.

اولاند اصرار داشت که در حال حاضر امکان مذاکره وجود ندارد و رهبران اروپایی باید حتی از ذکر این ایده خودداری کنند تا زمانی که اوکراین نیروهای روسی را از مناطقی که کی‌یف ادعا می‌کند متعلق به خودش است بیرون راند و تا زمانی که مردم اوکراین هنوز می‌خواهند تا آخرین لحظه بجنگند.


وزیر خارجه سابق بریتانیا در یک تماس شوخی رویای شورش علیه پوتین را در سر می پروراند

وی همچنین در مورد توافقنامه مینسک که در سال 2014 توسط روسیه، فرانسه و آلمان به عنوان نقشه راهی برای برقراری صلح در اوکراین پس از بروز تنش ها در این کشور پس از کودتای مسلحانه میدان که ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور را برکنار کرد، امضا کردند، اظهار نظر کرد. اولاند اعتراف کرد که هدف واقعی این توافقنامه، خرید زمان برای تسلیح و آموزش نیروهای اوکراینی است.

رهبر سابق فرانسه همچنین به پوروشنکو اشاره کرد “نقش کلیدی” در برکناری یانوکوویچ و سوق دادن اوکراین به سمت اتحادیه اروپا. او گفت که اگر پوروشنکو در سال 2013 به پاریس نمی آمد، آنجا آیا میدان نمی شدی و به پیروزی نمی رسیدی.»

اولاند آخرین مقام غربی است که توسط شوخی‌های روسی فریب خورده و به چیزهایی اعتراف کرده است که از بیان علنی آنها اجتناب می‌کنند. ماه گذشته، این دو با ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه سابق بریتانیا گفت‌وگو کردند و وی اظهار داشت که غرب “ایده آل” سناریو کودتای نظامی در روسیه بود که پوتین را برکنار می کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: