انفجار در اردوگاه فلسطینی‌ها در لبنان ده‌ها زخمی برجای گذاشت: گزارش

انفجار در اردوگاه فلسطینی‌ها در لبنان ده‌ها زخمی برجای گذاشت: گزارش

یک منبع امنیتی همچنین گفت که تلفات این حادثه ثبت نشده است.

بیروت:

به گفته امدادگران حاضر در صحنه و یک منبع فلسطینی در داخل اردوگاه، انفجاری مهیب جمعه شب یک اردوگاه فلسطینی‌ها در شهر بندری صور در جنوب لبنان را لرزاند که بر اثر آن 12 نفر مجروح شدند.

خبرگزاری ملی دولتی (NNA) تعداد تلفات نامشخصی را گزارش کرد، اما رسانه های محلی و کارکنان دفاع مدنی حاضر در صحنه گفتند که تلفات جانی نداشته است. یک منبع امنیتی همچنین گفت که تلفات این حادثه ثبت نشده است.

NNA گزارش داد که انفجار از یک انبار تسلیحات حماس در اردوگاه برج الشمالی سرچشمه گرفته است و یک قاضی به نیروهای امنیتی دستور داده است تا تحقیقات را آغاز کنند.

تعدادی از جناح‌های مسلح فلسطینی، از جمله حماس و جنبش فتح، کنترل مؤثری بر حدود 12 اردوگاه فلسطینی در این کشور دارند که مقامات لبنانی طبق عرف وارد آن‌ها نمی‌شوند.

خبرگزاری شهاب، نزدیک به حماس، به نقل از یک منبع فلسطینی گزارش داد که انفجار ناشی از احتراق کپسول های اکسیژن ذخیره شده برای استفاده در مبارزه با همه گیری کووید-19 بوده است.

این منبع امنیتی گفت که آتش از آن زمان کنترل شده است.

حماس رسما اظهار نظری نکرده است.

این منبع فلسطینی گفت که منطقه اطراف انفجار تخلیه شده و گروه های امدادی مستقر شده اند.

ویدئوهایی از صحنه که توسط رسانه های محلی به اشتراک گذاشته شده است، تعدادی برق کوچک قرمز روشن را در بالای شهر جنوبی نشان می دهد که به دنبال آن یک انفجار بزرگ و صدای شکستن شیشه شنیده می شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)