اعتراضات اتحادیه اروپا را مجبور به کنار گذاشتن طرح زبان «فراگیر» – RT World News

کمیسیون اروپا پس از آنکه قانونگذاران ادعا کردند قوانین جدید تلاشی برای «لغو» ارجاعات مسیحی و فاقد «عقل سلیم» است، از تلاش برای الزام استفاده از زبان «شامل» عقب نشینی کرد.

یک کتاب راهنمای داخلی برای ارتباطات فراگیر از مقامات اتحادیه اروپا خواسته است “زبان خود را به روز کنید” و از عباراتی که تلقی می شود منعکس کننده آن نیست خودداری کنید “تنوع فرهنگ اروپایی.” راهنمای جدید استفاده از زبان بی‌طرف جنسی و نام‌های غیر مسیحی را از جمله موارد دیگر تشویق می‌کند.

هلنا دالی، کمیسر برابری اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد که این کتاب راهنما یک “سند بالغ” و اذعان کرد که آن را “همه استانداردهای کیفیت کمیسیون را برآورده نمی کند.” او توییت کرد که این سند یک “کار در حال انجام” و گفت: “نسخه به روز شده دستورالعمل ها” به نگرانی هایی که در مورد نمونه هایی از زبان دلسرد شده بود، رسیدگی خواهد کرد.

دالی با پس گرفتن این سند افزود که “نسخه دستورالعمل منتشر شده” نمی کند “به اندازه کافی خدمت کنید” هدف آن از نمایش کمیسیون است “ماهیت فراگیر” در رابطه با جنسیت، گرایش جنسی، مذهب، پیشینه قومی و فرهنگ.

در حالی که قبلا به مقامات بروکسل داده شده است “یادآوری ها” برای تماشای زبان آنها، تصور می شود این اولین باری است که یک کتاب قانون واقعی صادر می شود. به گزارش تلگراف، به کارکنان گفته شده است که باشند “حساس به … سنت های مختلف مذهبی” و نه “فرض” گرایش جنسی و هویت جنسی کسی.

برخی از سیاستمداران اروپایی انتقاد کرد این راهنما به عنوان تلاشی برای از بین بردن منابع مسیحی، با استناد به توصیه هایی که باید اجتناب شود “با فرض اینکه همه مسیحی باشند” و پیشنهاد استفاده از نام های کوچک غیر کتاب مقدس – مانند “مالیکا و خولیو” بجای “ماریا و جان” – به عنوان نمونه در داستان ها و نشریات. برخی از قانونگذاران و رسانه ها این را ممنوعیت آشکار نام های رایج مسیحی تفسیر کردند.

کمیسیون اتحادیه اروپا باید از ارزش های ما دفاع کند نه اینکه سعی کند هویت ما را تغییر دهد. تلاش برای محدود کردن ارجاع به کلمه کریسمس و نام‌های مسیحی هم عجیب و هم ناامیدکننده است.» دیوید هاوس، نماینده پارلمان اروپا توییت کرد. او بعدا تماس گرفت پس گرفتن دالی یک پیروزی برای “حس مشترک.”

توصیه های دیگر در کتاب راهنما شامل جایگزینی کلمات جنسیتی مانند “ساخته دست بشر” و “خانم ها و آقایان” با عبارات خنثی “انسان سازی” و “همکاران عزیز.” به طور مشابه، آن را در استفاده از “پیش فرض” اصطلاحات مذکر به عنوان “کارگران” و استفاده از ضمایر باینری سنتی “او” و “او” باید کسی ترجیح دهد “آنها” یا “Mx.”