اسرائیل و ستیزه جویان غزه به آتش بس متزلزل می رسند – RT World News

طرفین “پایان یک دور دیگر درگیری” را اعلام کردند اما متعهد شدند که در صورت “حمله یا تهدید مجدد” تلافی کنند.

اسرائیل و ستیزه جویان فلسطینی در غزه با آتش بس با میانجی گری مصر با هدف پایان دادن به موج پنج روزه حملات فرامرزی موافقت کردند. با این حال، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF)، پس از اجرایی شدن آتش بس در ساعت 10 شب شنبه به وقت محلی، از خصومت های پراکنده خبر دادند.

به گفته ارتش اسرائیل، دو راکت به سمت جنوب کشور شلیک شد که صدای آژیر حمله هوایی به گوش رسید. ارتش اسرائیل گفت که یک پرتابه سرنگون شد و دیگری در یک منطقه باز فرود آمد، بدون اینکه خسارتی وارد شود. ارتش اسرائیل با حملات جدید در غزه پاسخ داد.

گزارش‌ها مبنی بر تبادل آتش محدود اندکی پس از آن منتشر شد که دولت اسرائیل و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ)، یک گروه مستقر در غزه، آتش‌بس را تأیید کردند. زیاد نخاله رهبر PIJ اعلام کرد “پایان دور دیگری از درگیری” عصر شنبه با اسرائیل

تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل هشدار داد که “سکوت با سکوت روبرو خواهد شد” و اسرائیل اگر چنین شود تلافی خواهد کرد “حمله شده یا تهدید شده است.”


اسراییل به دنبال جنگ چند جبهه ای است و تلاش می کند «ظرفیت بازدارندگی» را حفظ کند.

شعله ور شدن اخیر در 9 ماه مه زمانی آغاز شد که اسرائیل اهدافی را که به گفته خودش مرتبط با شبه نظامیان در غزه بود بمباران کرد. ارتش اسرائیل گفت که هدف عملیات سپر و پیکان بیرون بردن سه تن از اعضای ارشد PIJ بود که در حملات موشکی گذشته به شهرهای اسرائیل مشارکت داشتند. فلسطینی ها با پرتاب رگبار پرتابه از مرز به این حمله پاسخ دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بیش از 30 فلسطینی از جمله حداقل 13 غیرنظامی از زمان آغاز درگیری ها کشته شده اند. در اسرائیل دست کم دو نفر بر اثر شلیک موشک از غزه کشته شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: