از دانشگاه لیبرال خواسته شد که استاد بومی آمریکایی جعلی – RT World News را اخراج کند

الیزابت هوور، مدرس مردم‌شناسی، اعتراف کرد که در مورد میراث خود برای “منافع مادی” دروغ گفته است.

یکی از مردم‌شناسان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی به دلیل ادعای نادرست این که دارای تبار بومی است، عذرخواهی کرد و اظهار داشت که او این کار را برای دسترسی به بودجه و فرصت‌های آکادمیک انجام داده است که برای یک استاد سفیدپوست محدود می‌شد. با وجود عذرخواهی، دیگر دانشگاهیان اکنون خواهان اخراج او هستند.

الیزابت هوور در نامه‌ای که روز دوشنبه به وب‌سایت شخصی‌اش ارسال شد، اعتراف کرد که چنین بوده است “یک فرد سفیدپوست که تمام زندگی من را به اشتباه بومی معرفی کرده است.” هوور گفت که وقتی بزرگ شد به او گفته شده بود که از نژاد موهاوک و هندی‌های میکماق است، اما ترجیح داد به دنبال آن نباشد. “ارتباط مستند با این جوامع.”

هوور که در سال 2000 به عنوان دانشیار استخدام شد، همچنان وانمود می کرد که بومی آمریکایی است. او در نامه خود توضیح داد که در دانشگاه لیبرالی مانند برکلی، این به او اجازه ورود داده است “برنامه ها یا فرصت های تامین مالی که مرتبط با هویت بودند،” و به او عطا کرد بورسیه های تحصیلی، فرصت ها و مزایای مادی که او به عنوان یک زن سفید پوست دریافت نمی کرد.


جنگجوی عدالت اجتماعی ایالات متحده به عنوان فریبنده نژاد - رسانه ها معرفی شد

هوور در نامه عذرخواهی طولانی خود گفت که او دروغ می گوید به مردم بومی که دوستان، همکاران، دانش‌آموزان و خانواده من بوده‌اند، هم مستقیماً از طریق شکست اعتماد و هم از طریق فعال‌سازی آسیب‌های تاریخی آسیب می‌زنم.»

هوور سال گذشته درباره شجره نامه او تحقیق کرد و هیچ ارتباطی با قبایلی که ادعا می کرد کشف نکرد. لس آنجلس تایمز در نامه ای در اکتبر گذشته اعلام کرد که دیگر این کار را نخواهد کرد “ادعا کنید که یک دانشمند از تبار موهاوک / میکماق هستید.” این اعلامیه منجر به نامه‌ای به امضای 375 نفر از دانشگاهیان و سخنگویان بومیان آمریکا شد که در آن از او خواستند عذرخواهی کند و “سفید بیرون بیایید” که بالاخره روز دوشنبه انجام داد.

با این حال، او پیشنهاد استعفا از سمت خود را نداد که طبق سایت ردیابی حقوق Glassdoor سالانه 228000 دلار برای او درآمد دارد.

برخی از همکاران دانشگاهی او با این موضوع مخالفت کردند. دسی اسمال رودریگز، استادیار جامعه شناسی و مطالعات سرخپوستان آمریکایی در UCLA، در مقاله ای نوشت: توییت که دانشگاه باید او را اخراج کند تخلفات حرفه ای، نقض اخلاق تحقیق، [and] آسیب رساندن به دانش آموزان و همکاران بومی.

هوور نه اولین و نه مشهورترین سفیدپوست آمریکایی است که به عنوان یک اقلیت نژادی ظاهر شده است. الیزابت وارن، سناتور سابق ایالات متحده، زمانی که در اوایل دهه 1990 در هاروارد تدریس می کرد، ادعا کرد که اصل و نسب چروکی دارد. خود را فهرست کرد به عنوان یک ” سرخپوست آمریکایی “ در حالی که در دهه 1980 در تگزاس وکالت می کرد. با این حال، در میان تمسخر بی امان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در سال 2018، وارن آزمایش DNA انجام داد که نشان داد او تنها 1/1024 بومی است.

بیشتر بخوانید:
یکی دیگر از فعالان BLM سفیدپوست اعتراف کرد که سیاه‌پوست بودن را جعل کرده است: «از سیاهی استفاده کرده‌ام در حالی که مال من نبود»

سه سال قبل از آن، راشل دولزال، یک زن سفیدپوست، به عنوان مدرس مطالعات آفریقا و رئیس بخش انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان (NAACP) در واشنگتن استعفا داد، زیرا والدینش علناً اعلام کردند که او تظاهر به سیاه‌پوست بودن دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: