اتحادیه اروپا می‌خواهد واردات را در مسیر “سبز” محدود کند – RT World News

کمیسیون اتحادیه اروپا پیش‌نویس قانونی را با هدف مقابله با تخریب جنگل‌ها از طریق اعمال محدودیت‌های وارداتی برای محصولاتی که گواهی «بدون جنگل‌زدایی» ندارند، منتشر کرده است.

پیش نویس پیشنهادی که کمیسیون امیدوار است به قوانین الزام آور برای همه کشورهای عضو تبدیل شود، به دنبال محدود کردن واردات گوشت گاو، کاکائو، قهوه، نخل، سویا و چوب در صورت عدم اثبات آن است. “بدون جنگل زدایی.”

ویرجینیوس سینکویسیوس، کمیسر اتحادیه اروپا برای سیاست اقدام آب و هوایی، با تشریح این قانون، آن را یک “پیشگام” پیشنهادی که به مبارزه کمک خواهد کرد جنگل زدایی غیرقانونی و جنگل زدایی ناشی از گسترش کشاورزی است.

این لایحه پس از آن صادر شد که کشورها در اجلاس COP26 موافقت کردند برای پایان دادن به جنگل زدایی تا سال 2030 تلاش کنند. این لایحه دو معیار را برای واردات اعمال می کند، که الزام می کند اقلام مطابق با قوانین کشور مبدأ تولید شده باشند و نه در زمین هایی که جنگل زدایی یا تخریب شده است. از آغاز سال 2021.

مشخص نیست این قوانین چه زمانی اجرایی می شوند. پیشنهادات قانونی کمیسیون باید قبل از تصویب در پارلمان اتحادیه اروپا و شورای اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. اجرای این اقدامات می تواند به طور بالقوه بر روابط تجاری اتحادیه اروپا با کشورهایی مانند برزیل تأثیر بگذارد، جایی که پاکسازی جنگل های بارانی آمازون در اکتبر رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

در جریان اجلاس اخیر آب و هوای COP26، 110 رهبر جهان – که کشورهایشان حدود 85 درصد از جنگل‌های جهان را شامل می‌شود – متعهد شدند تا سال 2030 به جنگل‌زدایی پایان دهند و معکوس کنند و حدود 14 میلیارد پوند (18.84 میلیارد دلار) از بودجه عمومی و خصوصی برای رسیدن به این هدف متعهد شدند.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!