آفریقای جنوبی از بریتانیا به دلیل ممنوعیت سفر عجولانه کووید – RT World News انتقاد می کند

آفریقای جنوبی پس از عجله دولت بریتانیا برای اعمال ممنوعیت سفر برای چندین کشور آفریقایی به دلیل نگرانی در مورد گونه جهش یافته ویروس کووید، که در تعداد کمی از موارد شناسایی شده است، انگلیس را مورد حمله قرار داد.

شامگاه پنج‌شنبه، بریتانیا چندین کشور آفریقایی را به فهرست قرمز خود منتقل کرد و سفر را به سفرهای ضروری محدود کرد و همه ورودی‌ها را ملزم به قرنطینه کرد.

محدودیت‌های کووید در سفر به بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، نامیبیا و آفریقای جنوبی به سرعت به دلیل نگرانی مقامات انگلیسی مبنی بر اینکه سویه ‘Nu’ B.1.1.529 ویروس کرونا بیشتر قابل انتقال است، در حالی که واکسن‌ها وجود دارد، اعمال شد. “ممکن است کمتر موثر باشد” در برابر آن

نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، در واکنش به اقدامات بریتانیا، روز جمعه از ممنوعیت سفر به عنوان خطر آسیب رساندن به این کشور انتقاد کرد. “هم صنایع گردشگری و هم مشاغل هر دو کشور.”

ادامه مطلب


بریتانیا می گوید، نوع جدید B.1.1.529 کووید، «بدترین» تاکنون است

وزارت خارجه آفریقای جنوبی گفته است که به دنبال متقاعد کردن بریتانیا برای تجدید نظر در محدودیت‌ها خواهد بود. در همین حال، رئیس جمهور سیریل رامافوسا قرار است روز یکشنبه یک شورای مشورتی را برای بحث در مورد واکنش کشور به سویه نو تشکیل دهد.

انتقاد از آفریقای جنوبی توسط دانشمندانی پشتیبانی شد که خواستار تمرکز کمتر بر ممنوعیت سفر و توجه بیشتر به سمت تقویت برنامه‌های واکسیناسیون شدند.

این ویروس می تواند در غیاب سطوح کافی واکسیناسیون تکامل یابد. ناراحت‌کننده است که این اتفاق برای رساندن موضوع لازم است.» ریچارد لسلز، کارشناس بیماری های عفونی مستقر در آفریقای جنوبی، به رویترز گفت.

در حال حاضر، تنها حدود 35 درصد از بزرگسالان آفریقای جنوبی به طور کامل در برابر کووید-19 تلقیح شده اند، در حالی که این تعداد در سایر کشورهای آفریقایی کمتر است، زیرا این قاره برای رقابت با کشورهای ثروتمندتر برای دسترسی به منابع واکسن تلاش کرده است.

روز جمعه، بلژیک اولین مورد شناخته شده نوع ‘نو’ در اروپا را گزارش کرد که گمان می رود در زن جوانی که اخیراً از طریق ترکیه به مصر سفر کرده بود، پیدا شده است.

در حالی که دانشمندان هنوز در حال تجزیه و تحلیل نمونه های گرفته شده از این زن هستند، آنها ظاهر نتایج را تایید کرده اند “مشکوک” و نوع دلتا نیستند که در بلژیک غالب است.