آب و هوا برای آخر هفته تاجگذاری پادشاه چارلز چگونه خواهد بود

آب و هوا برای آخر هفته تاجگذاری پادشاه چارلز چگونه خواهد بود

تاج گذاری پادشاه چارلز: پادشاه چارلز امروز به طور رسمی تاج گذاری می کند

به گفته اداره هواشناسی، سرویس ملی هواشناسی بریتانیا، مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز سوم در لندن امروز ممکن است شاهد بارش خفیف باشد.

این مراسم در ساعت 11 صبح به وقت محلی و پس از راهپیمایی از کاخ باکینگهام به ابی وست مینستر آغاز خواهد شد.

اداره هواشناسی آخر هفته را برای بسیاری در بریتانیا ابری و مرطوب پیش بینی کرده است. پیش بینی می گوید که بارش باران در مناطق مرکزی، شرقی و شمالی همراه با ایرلند شمالی پیش بینی می شود اما باران شدید نخواهد بود.

متیو لهنرت، رئیس اداره هواشناسی سازمان هواشناسی گفت: «انتظار می رود منطقه ای از باران در اوایل روز شنبه به سمت جنوب غربی انگلیس حرکت کند و در طول روز به سمت شمال شرقی حرکت کند و گاهی اوقات رگبارهای شدیدی داشته باشد. این احتمال وجود دارد که از اواسط صبح مقداری باران به لندن بیاورد.

بیشتر در شمال در اسکاتلند، شمال انگلستان و ایرلند شمالی، قبل از اینکه باران شدیدتر در طول شب به سمت شمال حرکت کند، روز آفتابی و بارانی خواهد بود. وی افزود: در زیر ابر و باران، دمای هوا در لندن با 16 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، در حالی که در شمال غرب اسکاتلند آفتابی تر، 20 درجه سانتیگراد محتمل است.

به گفته استیون کیتس، معاون مدیر پیش‌بینی اداره Met Office، حوالی زمان ناهار در لندن مقداری باران پیش‌بینی می‌شود. او گفت که این روز شاهد آفتاب و باران خواهد بود “پیش از اینکه بارش باران مداوم در طول شب به سمت شمال حرکت کند”.

شرایط در جنوب احتمالا مرطوب است و دمای لندن امروز به 17 درجه سانتیگراد می رسد.

به گزارش اسکای نیوز، آب و هوای بد ممکن است باعث شود که پرواز تشریفاتی توسط نیروی هوایی سلطنتی لغو شود. مارشال هوایی نیروی هوایی سلطنتی (RAF) سر مایکل ویگستون گفت که احتمال انجام این پرواز 50/50 وجود دارد.

او گفت: “یک یا دو ساعت قبل از لحظه واقعی یک تماس هواشناسی برقرار می کنیم، اما اگر باران و ابر کم باشد، عبور از آن تقریبا غیرممکن خواهد بود.”